Nike спира да продава продуктите си в Amazon
Производителят ще търси директен контакт с клиентите си
~ 2 мин.
Гигантът за спортни дрехи Nike прекратява партньорството си с Amazon малко повече от две години, след като то бе обявено за първи път, съобщи Bloomberg. Говорител на компанията обясни, че Nike приключва пилотния им проект и ще се съсредоточи повече върху прекия контакт с потребителите – идея, залегнала в стратегията ѝ от 2017 г.
„Като част от фокуса на Nike да издигне потребителските преживявания чрез по-директни, лични взаимоотношения, ние взехме решение да прекратим настоящия си пилотен проект с Amazon Retail“, казват от бранда в изявление. В него се посочва още, че компанията ще продължи да инвестира в партньорства с други търговци на дребно и платформи, за да обслужи безпроблемно клиентите си в световен мащаб.
Джон Донахо, който преди бе главен изпълнителен директор на eBay, бе избран наскоро да оглави Nike. Той ще поеме юздите на компанията през януари, като се очаква да продължи да движи тази стратегия през идните няколко години.
Изтеглянето на марката от Amazon обаче повдига други въпроси, а именно колко успешно е било партньорството помежду им и дали е довело до предварително очакваните от Nike резултати. Уговорката бе производителят на продава директно на платформата, а електронният гигант от своя страна да забрани на неоторизирани други търговци да предлагат продуктите на марката.
Nike обаче не е успял да се справи с предлагането на нейните продукти от трети страни, което не е оправдало очакванията му.
Контролът върху продавачите в Amazon става все по-предизвикателен на фона на продължаващия ръст на пазара. За пръв път електронният гигант призна за проблем с разпространението на фалшиви продукти в последния си годишен доклад.