Никой не иска руския пътнически самолет Сухой суперджет 100
Компанията производител не е получила нито една поръчка за 2020 г.
Руският пътнически самолет Сухой суперджет 100 (SSJ-100), произвеждан от компанията АО „Гражданските самолети на Сухой“, се оказва никому ненужен, пише "Лента.ру". Авиопроизводителят не е получил нито една поръчка за SSJ-100 през 2020 г., което вероятно се дължи на последната катастрофа с този тип самолет, станала на 5 май 2019 г., малко след излитането му от московското летище Шереметиево, когато загинаха 41 от намиращите се на борда 78 души.
Седем години преди това, на 9 май 2012 г., при демонстрационен полет от Джакарта, SSJ-100 катастрофира в планинския масив Салак в Индонезия, при което загинаха всичките 45 души на борда.
Така единствената компания, която очаква доставки на SSJ-100 през 2020 г., се оказва руската „Аерофлот”. Авиокомпанията експлоатира 54 самолета по вътрешни линии, като по договор от 2018 г. трябва да получи още 17 самолета до края на тази година. Според същия документ „Аерофлот” трябва да получи общо 100 самолета SSJ-100 от 2019 до 2026 г., като поръчката може и да не бъде изпълнена.
Към момента полети извършват общо 142 самолета SSJ-100, собственост на 20 авиокомпании, основно руски. Чуждестранните превозвачи, които по-рано са закупили SSJ-100, постепенно се отказват да го експлоатират. Ирландската Cityjet обяви миналата година, че спира полетите на SSJ-100.
Малко след нея и мексиканската Interjet – последната чуждестранна авиокомпания, която все още експлоатира SSJ-100, обяви, че има намерение да ги продаде, като към момента тя извършва единствено чартърни полети с 4 от закупените от нея 22 самолета SSJ-100.