Нов регламент ще понижи цените на колетите в ЕС
Цените за доставка на колети в друга държава-членка често са до 5 пъти по-високи от националните
~ 2 мин.
Цените на пощенските оператори за доставка на малка пратка в друга държава-членка често са до пет пъти по-високи от националните цени, без ясна връзка с действителните разходи. Това е установило проучване на Европейската комисия. Този проблем се очаква да бъде решен с изготвянето на нов регламент за трансграничната доставка на колети от Комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите към Европарламента. В списването му са участвали депутатите от ЕНП Антонио Лопез и българката Ева Майдел от квотата на ГЕРБ.
„Често като потребители се налага да плащаме различна цена за доставката на една и съща пратка от България до друга страна-членка, отколкото от друга страна-членка до България“, коментира българският евродепутат.
Идеята на новия текст е да помогне за преодоляването на бариерите пред малките и средни предприятия, така че и българските компании да могат да се възползват от възможностите, които предлага вътрешния пазар на Европейския съюз и неговите петстотин милиона потребители.
"Високите разходи на доставка са основната пречка пред потребителите и малките предприятия при купуването или съответно продаването на стоки в целия ЕС. С поправките по текста, който приехме целим да стимулираме конкуренцията в сектора, което от своя страна ще доведе до намаляване на цените и повече прозрачност при формирането им", коментира Майдел.
По думите ѝ въвеждането на новата регулаторна рамка ще улесни електронната търговия и по този начин ще се избегнат злоупотреби, както и ще се повиши доверието на потребителите.
Крайният резултат от преговорите между Европарламента и Съвета на ЕП се очаква да бъде налице след няколко месеца. Очаква се, че регламентът ще сложи край на необоснованото блокиране на географски принцип и други форми на дискриминация въз основа на националност или местожителство.
"Очаквам Съвета и ЕП да съумеят да стигнат до компромис и да гарантираме че потребителите, които искат да купуват продукти и услуги в друга страна от ЕС, независимо дали онлайн, или физически, не са дискриминирани по отношение на достъпа до цени, разпродажби или условия на плащане.", заяви Майдел, съобщават от пресцентъра на евродепутата.