Нова марка нагреваеми цигари стъпи на българския пазар
Страната ни е 15-ата в света, в която БАТ пуска glo
~ 2 мин.
Ново устройство за нагряване на тютюн се предлага вече на българския пазар. То носи марката glo и е основният продукт на "Бритиш Американ Табако" (БАТ) в категорията, която от миналата година е популярна в страната и е потенциално по-малко рискова алтернатива на пушенето, тъй като при употребата му тютюнът се нагрява, а не изгаря.
Иновативното устройство е с изчистен дизайн и практичност на използване - има един единствен бутон, който свети, за да нагрее тютюна. Веднъж заредено, то може да се използва 30 пъти. Устройството нагрява тютюна до 240 градуса по Целзий, не го изгаря и така не се образува пепел, като миризмата е много по-малко. Като резултат от нагряването се формира пара, която съдържа 90-95% по-малко токсични вещества спрямо дима от конвенционална цигара, като това прави процеса потенциално по-малко рисков от тютюнопушенето.
Тютюневите стикове за устройството са специално разработени, с марката Dunhill Neostiks, като за българския пазар са налични в три разновидности - Navy Blue, Yellow и Green.
Цената на устройството е конкурентна, близка до тази на другите основни играчи на пазара, обясниха от компанията. Цената на кутия от цигарените стикове е 6 лева.
От 15 октомври вече работи щанд, на който новото устройство и стиковете се предлагат - в столичния търговски център The Mall. До 1 ноември ще има общо 11 търговски обекта и представители в страната.
"Изключително сме горди, че БАТ България се присъединява към глобалната трансформация на тютюневата индустрия. glo е технология на бъдещето, която отговаря на очакванията на потребителите", коментира Мила Маречкова, управител и директор "Маркетинг и търговия" в БАТ България.
Нагреваеми тютюневи изделия в България се предлагат от края на миналата и по-масово от началото на тази година и затова все още няма официални данни за размера на тази ниша от пазара. Но според неофицилните данни тя вече заема около 1.5-2% от целия тютюнев пазар и има значителен потенциал за растеж, казаха от компанията.
България е един от първите пазари в Европа и общо 15-ят в света, на който се пуска иновативният продукт на БАТ. Той вече е в продажба в Япония, Южна Корея, Швейцария, Канада, Русия, Румъния, Италия, Сърбия, Хърватия, Казахстан, Украйна, Гърция, Чехия и Полша.
"България е изключително важен пазар за БАТ в глобален аспект и вярваме, че най-важното нещо е, че glo може да донесе резултати в няколко насоки - за потребителите, които ще могат да избират между различни продукти с потенциално намален риск, както и за обществото, за което ще има резултат от потенциален прогрес за намаляването вредата от тютюнопушенето", каза Едуардо Кастанеда, изпълнителен директор на БАТ България.
"В момента приходите на БАТ от иновативни тютюневи устройства (общо нагреваеми и електронни цигари) са 900 млн. паунда, като целта на компанията е до 2030 г. 30% от приходите ѝ да идват от този сегмент, а до 2050 г - 50% от приходите", коментира д-р Джеймс Мърфи, ръководител направление "Намален риск" в БАТ.