Новата туристическа конфедерация ще търси взаимодействие с правителството
Формалната цел на организацията е да спаси сектора в коронакризата, след това ще иска да има административни функции
Обединение на целия сектор „Туризъм“ в една организация с цел по-ефективна комуникация на бизнеса с правителството, за да се спаси секторът в кризата. Такава заявка дадоха учредителите на новата Конфедерация на българския туристически бизнес (КБТБ) по време на днешното ѝ представяне.
В по-дългосрочен план амбициите на организацията се простират много по-далеч, а именно определени административни функции да ѝ се прехвърлят от държавната администрация, като пример категоризирането, стана ясно от изказванията на представителите на Националния борд по туризъм (НБТ) Полина Карастоянова.
В новата конфедерацията влизат Сдружение „Българско конгресно бюро- БКБ“, Сдружение „Българска асоциация на заведенията“, Сдружение „Сдружение на заведенията в България“, Сдружение „Български туристически съюз“ и Сдружение „Българска туристическа камара“ и Сдружение „Национален борд по туризъм“.
Според Карастоянова представителността на новата организация не трябва да се поставя под съмнение, тъй като, според нея, представлява над 70% от българския туристически сектор, над 75% на заведенията, както и над 70% от хотелите, а по отношение на конгресния и събитиен туризъм - 100%.
В същото време обаче по-рано днес от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) официално отказаха да станат част от организацията заради „политически заявки“. „БXPA нe e cъглacнa дa yчacтвa в пoдoбнo oбeдинeниe, ĸoeтo нe e нa бaзa пpинципни пoзиции, a въз ocнoвa нa нeяcнo дeĸлapиpaни интepecи c пoлитичecĸи нюaнcи“, се казва в официална позиция на големите хотели и ресторанти.
По време на днешната пресконференция на няколко пъти стана въпрос за позицията на БХРА, но всички учредители на новата конфедерация са на мнение, че тя не е създадена с цел масово участие.
КБТБ използва модела за консолидиране на АОБР, в която членуват четирите големи работодателски организации. Краткосрочната цел на КБТБ е да взаимодействаме с правителството, за да спасим туризма от ковидкризта. Ще сме активен участник в предизборната кампания като защитник на професионалния сектор. Ще искаме да знаем тези, които се борят за нашите гласове, как точно ще се погрижат за туризма", уточни Мартин Захариев, зам.- председател на НБТ.
Ротационен председател на Конфедерацията на българския туристически бизнес е Румен Драганов. Той също отрече конфедерацията да си поставя политически цели, но в същото време увери, че политиците „ще имат нашето доверие, за да може да излезем от сложната ситуация“.