Нова организация ще защитава потребителите
Тя ще се бори за по-добри търговски практики в сектора на услугите
Създава се нова организация, която ще защитава интересите на гражданите в качеството им на потребители на различни услуги. Името й е Национална асоциация „Защита на потребителите“, а ангажиментът – да отстоява техните права и интереси. Учредяването й ще бъде обявено днес на организирана среща с медиите, предаде БНР.
Организаторите на новото сдружение се ангажират да работят за по-лоялен и справедлив пазар, както и да осигурят реално присъствие на браншовите и потребителските организации в осъществяването на контрола и добрите практики на пазара на услуги.
От новата асоциация ще представят данни за заблуждаващата реклама и нейното влияние върху потребителското поведение и пазара, както и за последствията от неефективните действия на държавните контролни органи.
Работи се и по още няколко нововъведения – система за доброволна сертификация на лоялните търговци, Общодостъпен регистър на търговци и браншови организации, както и създаване на секторни правила и критерии за сертифициране, налагащи добрите търговски практики.