Нова визия и услуги: Първата изцяло обновена бензиностанция на OMV е в София
Предстои цялостно обновление на обектите на компанията в България с акцент върху дигитализация и устойчивост
Австрийската група OMV, която присъства на българския пазар със своите бензиностанции, ще изгради ултрабърза зарядна станция за електрически автомобили на своя обект в кв. Бояна в София. Това е първата бензиностанция в страната, която е с напълно променена визия и която ще послужи като пример за цялостната вълна на ребрандиране, която ще обхване цяла България в следващите 3 години.
Като „най-голямата трансформация, която компанията претърпява от своето съществуване“ – така Ангел Тухов, управител и мениджър „Верига бензиностанции“ на OMV България определи вече започналия процес. Промяната ще обхване всеки един аспект от потребителското преживяване – започвайки с ултрабързи зарядни станции, минавайки през мобилното приложение и стигайки до кафето и храната, които се предлагат в обектите на OMV. Основната цел е една – постигането на устойчивост и ефективност в съзвучие с принципите на кръговата икономика.
Новото лого на OMV символизира философията, визията и стратегията за бъдещето на компанията, обясни Тухов пред журналисти. С мотото „Forward for good“ OMV се ангажира да гледа смело напред и да поставя устойчивостта, иновациите в основата на всичко.
„Годината е специална за OMV България, тъй като празнуваме 25 години от стъпването на българския пазар“, коментира Тухов, отбелязвайки, че през тези години компанията е показала на клиентите си, че е надежден партньор.
Изградили сме устойчиви контакти с компании, задали сме високи стандарти в дейността, която извършваме и сме изключително мотивирани да продължаваме да държим това високо ниво и занапред.“
Електромобилността като приоритет
Ултрабързите зарядни станции eMotion са сред най-големите иновации, които OMV планира. Първата станция в кв. Бояна ще бъде готова през третото тримесечие на следващата година.
Имаме визия и стратегия за електромобилността“, заяви Тухов.
Зарядната станция в кв. Бояна ще постави началото на изграждането на цялостната мрежа, която ще обхване големите градове, ключовите магистрали като „Тракия“, „Хемус“, „Струма“, както и транзитните пътища в цялата страна. Това е стратегически ход, който отговаря на растящите нужди на електромобилния пазар.
Енергийна ефективност и зелени решения
Соларните панели вече са неизменна част от визията на бензиностанциите OMV. Такива има изградени и върху покрива на обекта в кв. Бояна. В момента 27 обекта в страната генерират електроенергия от слънцето, 3 са в процес на изграждане, а компанията планира да увеличи този брой значително. Тези инсталации покриват до 25% от енергийното потребление на обектите през зимата и до 100% през лятото.
Само в рамките на тази година сме спестили повече от 600 тона въглеродни емисии в България“, заяви Тухов.
Освен това, OMV предлага на своите клиенти възможност за рециклиране на отработено олио чрез специални контейнери, налични вече на бензиностанцията в кв. Бояна. Нововъведението ще бъде застъпено на останалите обекти на OMV в страната.
Това е нашият принос към кръговата икономика и устойчивото бъдеще,“ добави Тухов.
Не просто бензиностанция
Новата концепция на OMV се стреми да предостави не само гориво, но и цялостно преживяване за клиентите. „Винаги сме обръщали особено внимание на детайлите и сме се стремели да предложим разнообразие“, коментира Тухов.
Във фокуса попада и брандът за кафе Viva. Всяка чаша кафе носи вкуса на специално подбрани сортове, като в момента компанията залага на 100% арабика от Бразилия. Освен това, поетапно ще бъде въведено обновено меню, което да задоволи разнообразните хранителни нужди на клиентите.
Дигитализация
Част от трансформацията включва и подобряване на мобилното приложение My Station, което ще бъде обновено с нови функции и персонализирани оферти. Целта е да се осигури максимално удобство за потребителите и да се дигитализират всички аспекти на обслужването. Уебсайтът на компанията също ще бъде обновен.
Предисторията
Още през юни тази година бе съобщено, че визуалната идентичност на OMV от 1995 г. се актуализира посредством цялостна стратегия за бранда. Новият дизайн ще бъде въведен на 1 000 бензиностанции в 7 държави, които обслужват повече от 650 000 клиенти всеки ден.
OMV е ключов участник на пазарa в България с 93 бензиностанции в цялата страна. Компанията предлага на своите клиенти висококачествените горива OMV MaxxMotion, ресторантите Viva с висококачественото кафе, доставяно директно от фермата, прясно приготвена храна, както и широка гама от други продукти и услуги. Всички те са свързани дигитално чрез приложението OMV MyStation.
OMV се стреми да постигне нетна нула най-късно до 2050 г. Компанията реализира приходи от 39 млрд. евро през 2023 г., с персонал от около 20 600 служители по света. Акциите на OMV се търгуват на Виенската фондова борса (OMV) и като американски депозитарни разписки (OMVKY) в САЩ.
*Материалът е подготвен със съдействието на OMV България.