NOVA води по аудитория bTV, според GARB
Зрителите на Новините на NOVA са с 22% повече от тези, избрали новините на bTV, според доклада
Една четвърт от българите в активна възраст, гледащи телевизия, предпочитат програмата на NOVA спрямо тази на bTV, като среднодневно предимството на медията е 24%, а в праймтайм слота – 18%. Това сочат данните на GARB (ГАРБ Аудиенс Межърмент България) за периода 1-30 юни.
Докладът идва, след като новините на NOVA и сайтът nova.bg бяха определени като най-използваните източници на информация в България в годишния доклад (Digital News Report 2020) на Института за изследване на журналистиката „Ройтерс” към университета в Оксфорд. Според него новинарската емисия на медията достига до над 70% от българските зрители.
Връщайки се на данните на GARB от месец юни – според тях всяка от новинарските емисии на NOVA постига по-висок аудиторен дял спрямо съответната емисия на bTV. Над 30% от зрителите в активна възраст са предпочели Новините на NOVA, което е с 22% повече от зрителите, избрали новините на bTV.
Данните на GARB регистрират сериозно предимство и на актуалните предавания на NOVA през юни спрямо сходните по жанр предавания на конкурентната медия. Над 31% от аудиторията в активна възраст предпочита сутрешния блок NOVA пред този на bTV. Данните сочат преднина за следобедното публицистично предаване „Плюс – Минус“, както и за съботно-неделните „Събуди се“ и „Неделята на NOVA”.
Данните за месец юни показват подчертано по-висок аудиторен дял сред зрителите на възраст 18-49 години спрямо съдържанието на bTV по същото време за всички праймтайм предавания в ефира на NOVA.
Миналия месец бе подновен и спортният сезон, който бе поставен на пауза заради коронавируса. Дербито ЦСКА София – Левски София откри плейофите на efbet Лига, като над 20% от телевизионната аудитория в България (Всички 4+) и от зрителите в активна възраст (18-49 години) проследи срещата, която беше най-гледаното предаване в България в интервала на излъчване.