Новата нормалност за събитийния сектор
Културните календари ще останат почти празни до септември
Секторът на събитията е сред най-големите жертви на пандемията от коронавирус. Според оптимистите в бранша отложените конгреси, конференции, семинари, обучения и изложения ще могат да се проведат най-рано през есента.
Мерките срещу разпространяването на Covid-19 оказват натиск на всички по веригата от март насам. Сега започва постепенното им разхлабване, но въпреки разрешението на Министерство на здравеопазването дейността да бъде подновена събитийният сектор среща трудности. Очаква се загубите за организаторите, както и за хотелите и местата за провеждане на събитията, да продължат да растат.
От бранша не очакват нито международните, нито националните събития да бъдат възобновени преди септември. Страхът на хората, ограниченият брой полети, високите изисквания за хигиена и социална дистанция се очаква да оставят културните календари празни с месеци.
„Събитията за пролетния и летния сезон са изцяло анулирани. Оптимистичните ни прогнози са, че през есента ще можем да възстановим дейността си и в крайна сметка да проведем събитията, по които сме работили в продължение на повече от година. Те няма да са такива, каквито ги планирахме първоначално, но се надяваме все пак да се състоят“, коментира пред Economic.bg Деница Йонкова, управител на "Конгреси и събития" ООД, като допълва, че не е изключено да се стигне до нулева година.
Винаги има начин
Най-находчивите в бранша съумяха да се възползват от обстоятелствата и разшириха портфолиото си с дигитални събития. Това им позволява да продължат да изпълняват дейност, съобразно с всички здравни мерки, да запазят работните места на служителите си и дори да привлекат нови клиенти.
„През май проведохме някои онлайн събития и ще продължим в същата посока този и следващия месец. Трябва да призная, че дигиталните прояви не могат да се сравнят с тези на място. Различно е. По време на коктейли представителите на бизнеса комуникират свободно и обменят идеи, а за научните конференции е важно да се зададат въпроси и да се дискутират изчерпателно заложените теми. За съжаление, няма как да пресъздадем това усещане в дигитална среда“, сподели Таня Георгиева, маркетинг експерт в Congress Engineering.
Българите не са се отказали от културните мероприятия и откритите амфитеатри се радват на интерес. София Тех Парк например си партнира с Театър „Българска армия" и Сатиричен театър „Алеко Константинов", чиито трупи ползват откритата сцена в комплекса и ежедневно изнасят там свои постановки. Научно-технологичният парк ще зарадва хората, които не спират да търсят нови знания, и с конференция за дигитално образование на 17 юли, организатор на която е Economic.bg.