Новият локдаун удари продажбите на H&M
Възстановяването на компанията бе ударено от новите ограничения за магазините
H&M, вторият по големина моден търговец на дребно в света, заяви във вторник, че продажбите в местна валута са спаднали с 10% през четвъртото тримесечие заради наложените нови ограничения срещу разпространението на коронавируса.
Швейцарският моден бранд заяви, че отчетеното възстановяване през предходното тримесечие първоначално е продължило и през по-голямата част от четвъртото. Но продажбите са били силно ударени отново в края на октомври.
„Между 22 октомври и 30 ноември продажбите са намалели с 22% в сравнение със същия период на миналата година, тъй като възстановяването премина в ново забавяне в резултат на втората вълна на пандемията“, се казва в изявление на H&M, предава Reuters.
H&M заяви, че продажбите през тримесечието са спаднали до 52.5 млрд. шведски крони (6.25 млрд. долара) от 61.7 милиарда година по-рано. Понижението е регистрирано, въпреки че продажбите в местна валута от началото на септември до 21 октомври са се свили с едва 3% на годишна база.
„Продажбите на H&M демонстрираха добра устойчивост преди последната вълна на блокиране, но сега те могат да бъдат засегнати от допълнителните ограничения, които се налагат на магазините, особено в Германия“, каза анализаторът на RBC Ричард Чембърлейн.