Новите мотриси на БДЖ – „Сименс“, „Алстом“ или „Щадлер“
До 6 юли тръжната комисия трябва да изпрати покани за подаване на официални оферти
Новите електрически мотриси на „БДЖ – Пътнически превози“ (БДЖ - ПП) ще бъдат производство на „Сименс“, „Алстом“ или „Щадлер“. До изтичането на крайния срок в петък представители на трите известни производителя подадоха заявления за участие в обществената поръчка на БДЖ-ПП за „доставка и гаранционна поддръжка на до 16 броя новопроизведени електрически мотрисни влака“, научи Economic.bg.
По време на публичното отваряне на подадените заявления от 14 часа днес стана ясно, че конкретните кандидати са:
- Консорциум ДЗЗД „СТБ Трейнс” с членове: Сименс Мобилити Австрия Гмбх и Сименс Мобилити ЕООД;
- Алстом Феровиария С.n.A/ Аlstom Ferroviaria S.p.A, Румъния;
- Обединение „Консорциум ЩАДЛЕР” - с членове: Щадлер Полска (Stadler Polska Sp.z o.o, Щадлер Буснанг АГ (Stadler Bussnang AG), Щадлер Сървис АГ (Stadler Service AG).
Обявената на 13 януари обществена поръчка беше забавена с почти три месеца поради обжалване от страна на чешката компания „Шкода транспортейшън“, което падна с разпореждане на Върховния административен съд. Интересно е да се отбележи, че германската компания „Сименс“ участва в процедурата сама, докато френската „Алстом“ и швейцарската „Щадлер“ – със свои задгранични подразделения. Общата стойност на обществената поръчка за доставка на „до 16 електрически мотрисни влака“ е 246.8 млн. лева без ДДС, което я прави най-скъпата в новата история на БДЖ-ПП.
Сега тръжната комисия трябва да разгледа подадените документи и ако всички отговарят на изискванията на процедурата – до 6 юли да изпрати и на тримата кандидати покани да подадат официални оферти.