Новият Ford Mustang тръгва на обиколка из страната
За пръв път моделът стъпва официално в Европа
Легендарният Ford Mustang е вече тук! За пръв път в над 50-годишната си история иконата на Ford стъпва официално на Стария континент. Феновете, нетърпеливи да го срещнат наживо, могат да го направят по време на роудшоуто, което ще премине през Бургас, Варна, Русе, Плевен, Стара Загора, Пловдив и София до 14 септември 2015 г. Точните дати и локации са обявени на ford.bg.
Култовият модел на Ford се предлага с 5.0-литров V8 двигател с 421 к.с. и 530 Нм въртящ момент, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.8 секунди. Специално за Европа е разработен и нов 2.3-литров бензинов EcoBoost агрегат с мощност 317 к.с. и 432 Нм въртящ момент, постигащ 0-100 км/ч за 5.8 секунди, който предлага по-голяма икономичност.
Най-харесван автомобил във Фейсбук в света (с повече от 8 милиона лайка), Ford Mustang има над 9 000 появи по телевизията, в музикални клипове и видео игри, както и във филми с холивудски звезди като Уил Смит, Никълъс Кейдж, Джейсън Стейтъм, Том Круз и Стийв Маккуин – в култовия филм „Булит“ от 60-те години.
Сред известните личности, собственици на Mustang, са Бил Клинтън, Джим Морисън, Джей Лено и Кели Кларксън, а Mustang се е превърнал в част от американската поп култура.
Над 9 милиона автомобила Ford Mustang са продадени по света от появата на първия модел през 1964 г. Събитието е отбелязано с поставянето му на върха на Empire State Building, най-високата тогава сграда, за което Mustang е трябвало да бъде разглобен, качен с асансьор и наново сглобен на върха. Ford повтори този номер с новия Mustang, също транспортирайки го до върха на най-високата сега сграда в света – Burj Khalifa в Дубай.
Новият Ford Mustang
Динамичните двигатели на новия Ford Mustang са подпомогнати от Performance пакет, стандартен за Европа, който осигурява по-мощни спирачки и охлаждане при бързо шофиране.
Избираемите режими за шофиране гарантират, че настройките на Mustang идеално отговарят на настроението и намеренията на шофьора. Те се управляват от бутон на централната конзола и настройват AdvanceTrac системата за стабилност, реакциите на газта, превключването на предавките и управлението за Нормален, Спорт+, Писта или Сняг/Мокър режим. Селективното електрическо серво позволява на водачите да избират между Нормално, Комфортно и Спортно усещане и твърдост на волана.
Извън магистралите водачите на Ford Mustang могат да използват специални приложения за писта (Track Apps), за да следят динамичното си представяне. Пилотите на модела с 5.0-литровия V8 двигател могат да постигнат най-бързото възможно ускорение от място на пистата с помощта на Launch control. Страничното ускорение в завой достига феноменалните 0.97 g.
Track Apps могат да се контролират от волана и да се наблюдават на дисплея. Те включват акселерометър, таймер на ускорението и представянето при спиране.
За 5.0-литровия V8 с механична скоростна кутия се предлага Launch Control система, която поддържа оборотите на двигателя до предварително зададена стойност между 3 000 и 4 500 оборота при натиснат педал на газта. При отпускане на съединителя подаването на въртящ момент към задните колела се контролира за максимално сцепление и постоянно добри стартове. 5.0-литровият V8 разполага с електронна Line Lock система, задържаща само предните спирачки и позволяваща на пилота да загрее задните гуми.
Ford Mustang използва напълно независимо предно и задно окачване за спортна динамика и комфорт, включително задно окачване с интегрална връзка, което оптимизира комфорта и механичното сцепление при шофиране. Предното окачване е тип MacPherson с двойни ябълковидни връзки, което позволява използването на по-големи и мощни спирачки, без да се накърнява усещането във волана.
Каросерията е с 28% по-здрава в сравнение с предишното поколение Mustang. Разпределението на тежестта от 54% към предницата на 5.0-литровия V8 двигател и 53% на 2.3-литровия EcoBoost допринася за отзивчивостта и прецизното управление.
Леките материали включват алуминий, използван за предния капак, предните калници, окачването, трансмисията и спирачките. Високоякостната стомана, лазерните спойки и техниките за хидроформиране допринасят за по-здравата каросерия и за подобреното управление и безопасност.
Наличен в 10 отличителни цвята, сред които ексклузивните Competition Orange и Triple Yellow, новият Mustang съчетава истинския характер на легендарния автомобил със съвременен дизайн и класически елементи – включително дългия скулптуриран преден капак и късата задница. Многослойният изолиран мек покрив запазва динамичния силует и обезшумеността на кабриолета, дори когато е свален.
Новият Ford Mustang се отличава още с:
-Нисък покрив и широка стойка
-Динамичен профил със силно наклонени предно и задно стъкло
-Триизмерни стопове с три ленти
-Характерна трапецовидна предна решетка, наподобяваща захапка на акула
Ford стартира производството на европейския Ford Mustang в завода си в Мичиган, САЩ. Моделът е стандартно оборудван с 19-инчови джанти, ксенонови фарове, задни LED стопове, двузонов климатик, кожена тапицерия на седалките и волана, SYNC 2 с 8-инчов цветен тъчскрийн, заден дифузьор и др.