Новият облик на жп гара Бургас
Зданието ще разполага с център за услуги и търговски обекти
~ 2 мин.
Железопътната гара Бургас е построена в началото на XX век и една от първите изградени гари в България. Зданието е изграждано на три етапа в периода 1908 до 1929 година. Не случайно гарата е обявена за архитектурен паметник – това е един модерен за времето си във функционално и естетическо отношение проект.
Архитектурата на сградата е повлияна от стилистиката на необарока. Изпълнена е традиционен западноевропейски стил. Емблематичните за гарата семпли музейкови украси – рустцирани пластири и рамки около отворите, придават на зданието семпла и уникална визия. Над централните вход и изход са монтирани маркизи с ажурна конструкция от железни конзоли с покритие от армирано стъкло.
Обект „Рехабилитация на гаров комплекс Бургас, пътническа“ е част от проект „Рехабилитация на гарови комплекси по TNT-T-мрежата – “Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София“, Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа“, „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II-ри етап“.
Изпълнител на договора за проектиране и строителство е ДЗЗД „Железопътна инфраструктура Бургас“, а оценката на съответствието и строителния надзор се осъществяват от Обединение „Рубикон ЕН АР 1“. Стойността на сключените договори възлиза на 7,4 млн. лева без ДДС.
Предстои цялостна програма по подмяната на вътрешната и фасадната дограма, саниране, на помещенията, като сградата ще бъде пожарно обезопасена, инсталационно осигурена, оборудвана с топли и удобни чакални.
До всички нива на гаровия комплекс ще бъде осигурен достъп за лица с намалена подвижност, чрез изграждане и монтиране на асансьори и рампи, в отговор на всички европейски изисквания.
Зданието ще разполага с център за услуги, търговски обекти, както и с добра визуална комуникация за бърза и лесна ориентация на пътниците.
Рехабилитацията на гаровия комплекс в Бургас се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.
Архитектурата на сградата е повлияна от стилистиката на необарока. Изпълнена е традиционен западноевропейски стил. Емблематичните за гарата семпли музейкови украси – рустцирани пластири и рамки около отворите, придават на зданието семпла и уникална визия. Над централните вход и изход са монтирани маркизи с ажурна конструкция от железни конзоли с покритие от армирано стъкло.
Обект „Рехабилитация на гаров комплекс Бургас, пътническа“ е част от проект „Рехабилитация на гарови комплекси по TNT-T-мрежата – “Рехабилитация на гаров комплекс Централна гара София“, Рехабилитация на гаров комплекс жп гара Бургас, пътническа“, „Преустройство и саниране на приемно здание гара Пазарджик – II-ри етап“.
Изпълнител на договора за проектиране и строителство е ДЗЗД „Железопътна инфраструктура Бургас“, а оценката на съответствието и строителния надзор се осъществяват от Обединение „Рубикон ЕН АР 1“. Стойността на сключените договори възлиза на 7,4 млн. лева без ДДС.
Предстои цялостна програма по подмяната на вътрешната и фасадната дограма, саниране, на помещенията, като сградата ще бъде пожарно обезопасена, инсталационно осигурена, оборудвана с топли и удобни чакални.
До всички нива на гаровия комплекс ще бъде осигурен достъп за лица с намалена подвижност, чрез изграждане и монтиране на асансьори и рампи, в отговор на всички европейски изисквания.
Зданието ще разполага с център за услуги, търговски обекти, както и с добра визуална комуникация за бърза и лесна ориентация на пътниците.
Рехабилитацията на гаровия комплекс в Бургас се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.