Основният ремонт на „Дунав мост“ при Русе стартира в средата на годината
АПИ вече е избрала изпълнител и за надзора на ремонтните дейности, които ще продължат 2 години
Дейностите по основния ремонт на „Дунав мост“ при Русе ще започнат в средата на годината. По време на 2-годишния ремонт мостовото съоръжение няма да бъде затваряно изцяло. Идеята е движението да се осъществява в една лента. Това става ясно от отговор на регионалния министър Андрей Цеков на въпрос от народния представител Иван Белчев („Продължаваме промяната – Демократична България“).
Вече има и избран изпълнител за надзора на ремонта. С решение от 14 февруари Агенция „Пътна инфраструктура“ е класирала на първо място ДЗЗД „Дунав мост- Пии-Строл”, с партньори „Пътинвест-Инженеринг“ АД и „Строл-1000”АД. Предложената цена за изпълнение на надзорните дейности е 707 хил. лв. без ДДС.
Ако няма обжалване на решението за избор на строителен надзор, се предвижда основният ремонт на съоръжението да започне в средата на годината“, посочва министърът.
От отговора му става ясно, че през декември 2023 г. АПИ е подписала договора за основния ремонт с избрания изпълнител. Припомняме, че през ноември миналата година Пътна агенция избра ДЗЗД „Дунав мост“, в което участват „ГБС – Инфраструктурно строителство“ и „Пътинженеринг“, като стойността на контракта е малко над 44.8 млн. лв. с ДДС.
Работният процес ще се извършва в светлата част на денонощието и ще се организира така, че трафикът да преминава безопасно в едното платно“, посочва още Цеков.
Белчев е попитал дали е предвидено да се премахнат „петолъчките от стълбовете за осветление на българската страна на моста, които са символ на един престъпен режим“. Министърът е отговорил, че проектната документация предвижда реставриране на съществуващите стълбове на осветителни тела, тъй като се наблюдават зони с локални повреди и корозия. При изпълнение на ремонтните дейности ще се направи оценка на състоянието на отделни елементи и възможностите за тяхното възстановяване или премахване, допълва Цеков.
Припомняме, че основен ремонт на съоръжението не е правен отпреди повече от 20 години, когато са укрепени фугите. През 2011 г. е сменена хидроизолацията и асфалтовата настилка.
Техническият проект предвижда основен ремонт на съоръжението, цялостна подмяна на асфалтовата настилка, на панелите, хидроизолация, нови предпазни огради, ограничителни системи, маркировка и т. н.