Конструкция от тавана е паднала върху автобус в тунела ”Витиня” (обновена)
Няма пострадали пътници
Според последна информация от Агенция пътна инфраструктура няма паднали осветителни тела в тунел "Витиня" на АМ "Хемус". "Паднали са кабели и мазилка, изкъртени от стената на лявата тръба на тунел "Витиня" на АМ "Хемус" от камион с извънгабаритен товар. Инцидентът е станал около 11.45 часа днес. Засегнатите проводници са паднали върху автобус, движещ се непросредствено след камиона. При движението си, след като е закачил кабелите, тирът е опрял и в стената на тунела, което е станало причина за откъртване на малки парчета от страничната облицовка", обясняват от агенцията.
Този инцидент е станал причина движението на АМ "Хемус" в района на тунела да бъде преустановено за кратко. Тръбата е почистена и падналият кабел – закрепен. Трафикът е възстановен около 13 часа днес.
По-рано днес управителят на фирма "Юнион Ивкони" Георги Атанасов заяви пред агенция "Фокус", че част от конструкцията на осветителните тела в тунел „Витиня“ се е срутила върху автобус на компанията. „За щастие няма пострадали пътници. Нанесени са единствено материални щети по транспортното средство”, добави той.
Фирмата е осигурила друг автобус, който да превози пътниците, става ясно от думите на Атанасов. Автобусът, с който е станал инцидентът е преместен и на място се извършват огледи от полицията.
Атанасов уточни, че все още не може да каже дали транспортната фирма ще предяви претенции за нанесените щети. „Към момента не мога да кажа, в момента текат огледи. След като приберем автобуса в базата ни ще установим точно щетите“.
„Проблемът е, че за пореден път се срутва част от конструкцията. Късмет е, че няма пострадали“, допълни той.
Малко по-рано днес преди тунела "Витиня" имаше верижна катастрофа от пет автомобила и се беше образувало задръстване. При инцидента няма пострадали пътници.
Припомняме, че на 5 февруари 2017 г. тунел „Ечемишка” беше затворен след трагичен инцидент на, при който загина една жена. След инцидента служебният премиер уволни шефа на агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Дончо Атанасов. Сред освободените от длъжност бе и директорът на "Автомагистрали" ЕАД Парашкев Кръстев. Директорът на дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура" към АПИ инж. Георги Златев подаде оставка сам.
На 7 февруари бе разпоредена със заповед да бъдат сформирани експертни групи, които да направят извънредни огледи на всички тунели и съоръжения в страната. От проверката стана ясно, че 16 български тунела са опасни и крият риск от инциденти. Тя обхвана 34 тунела по републиканската пътна мрежа. Сред тунелите, които крият най-висок риск на опасност, са тези на Велико Търново, обхода на Ловеч, тунелите Топли дол, Витиня и Ечемишка.