7 от 10 души биха летели в самолет без пилот
Според 39% от анкетираните автономните машини са по-трудни за проникване от хакери дори от банка
~ 2 мин.
Седем от всеки десет души твърдят, че биха желали да пътуват в безпилотен самолет в някакъв момент от живота си, според ново проучване.
Изследването сред повече от 22 000 души е проведено от Ansys, софтуерна фирма в САЩ, която работи за предоставяне на цифрови модели за това как самолети и коли реагират в различни ситуации.
Докато 70% от респондентите заявяват, че ще летят без пилот, само 58% заявяват, че ще разгледат въпроса през следващите 10 години. Остатъчните страхове за автономния полет изненадващо се съсредоточават върху технологичния провал, но невъзможността на компютъра да реагира на лошото време или турбуленция също предизвика съмнения.
В изказване пред CNBC на Парижката международна авиошоу в понеделник, главният технологичен директор на Ansys Прит Банерджи каза, че клиентите биха били по-склонни да приемат автоматизация, ако фирмите могат да покажат, че компютърът ще реагира по най-добрия и бърз начин, ако се случи нещо неочаквано.
Той добави, че засега повечето хора приемат автономните самолети, ако все пак има пилот на борда, който може да седне на мястото си, за да подпомага, наблюдава или ръчно да управлява самолета по време на излитане и кацане.
„Изправени сме пред недостиг от 200 000 пилоти в света, защото големите самолети се нуждаят от трима пилоти. Ако разполагаме с автономен самолет, можете да намалите броя им" - коментира той.
Изследването сред повече от 22 000 души е проведено от Ansys, софтуерна фирма в САЩ, която работи за предоставяне на цифрови модели за това как самолети и коли реагират в различни ситуации.
Докато 70% от респондентите заявяват, че ще летят без пилот, само 58% заявяват, че ще разгледат въпроса през следващите 10 години. Остатъчните страхове за автономния полет изненадващо се съсредоточават върху технологичния провал, но невъзможността на компютъра да реагира на лошото време или турбуленция също предизвика съмнения.
В изказване пред CNBC на Парижката международна авиошоу в понеделник, главният технологичен директор на Ansys Прит Банерджи каза, че клиентите биха били по-склонни да приемат автоматизация, ако фирмите могат да покажат, че компютърът ще реагира по най-добрия и бърз начин, ако се случи нещо неочаквано.
Той добави, че засега повечето хора приемат автономните самолети, ако все пак има пилот на борда, който може да седне на мястото си, за да подпомага, наблюдава или ръчно да управлява самолета по време на излитане и кацане.
„Изправени сме пред недостиг от 200 000 пилоти в света, защото големите самолети се нуждаят от трима пилоти. Ако разполагаме с автономен самолет, можете да намалите броя им" - коментира той.
По-сигурно от банка
От анкетираните 39% смятат, че компютърът, управляващ автономен самолет, би бил най-труден за проникване от хакери. Тази цифра превъзхожда компютрите, обработващи банкови сметки (27%), смартфони (17%) и автомобили със самостоятелно управление (12%).
От анкетираните 39% смятат, че компютърът, управляващ автономен самолет, би бил най-труден за проникване от хакери. Тази цифра превъзхожда компютрите, обработващи банкови сметки (27%), смартфони (17%) и автомобили със самостоятелно управление (12%).
Повече от 60% от респондентите твърдят, че биха желали да пътуват с летящо такси до и от работа.
По-младите респонденти са по-склонни да отхвърлят нуждата от пилот в някакъв момент от живота си, като повече от 8 от 10 вярват в идеята за автономия в небето.
Сред лицата на възраст над 65 години тази цифра рязко спада до около 45%.
Изследването е проведено между 26 април и 7 май сред респондентите в Съединените щати, Великобритания, Китай, Индия, Франция, Италия, Испания, Швеция, Япония и страните от Бенелюкс.