Борисов: От Благоевград до Бургас пътуваме само по магистрала
Според премиера такива магистрали нямало и в най-смелите мечти на комунистите
„Северната тангента и Западната дъга вече са свързани или казано с други думи от Благоевград до Бургас караш само по магистрала”. Това заяви премиерът Бойко Борисов, който откри втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път.
Той обясни, че преди две години обектът е бил абсолютно провален от кабинета на Пламен Орешарски, а сегашното правителство е успяло да спаси европарите по оперативна програма „Транспорт” и да ги прехвърли за следващия програмен период.
Борисов се обърна към БСП с думите, че и в най-смелите си мечти комунистите не са си мечтали за такава магистрала, тъй като в тях тя е стигала само до Правец. „Аз направих обратното – оставих само участъка до Банкя”, каза още премиерът.
„Искам да помоля всички, които имат апарати да снимат тези поляни, защото като дойдете от магистрала „Люлин” – тама вече поляни няма. Там има магазини, офиси, молове и празно няма. Само след 5-6 години ще сравнтези снимки от днес с тогава”, поризова премиерът и допълни, че „думите ще отлетят, а направеното от ГЕРБ ще остане за десетилетия”.
По думите му „с години хората, които живеят в тази част на София, са карали в дупките, а сега Владислав Горанов не можел да познае къде го водят.
Борисов обясни, че проектът е завършен предсрочно за девет месеца, за да могат хората да закарат децата си на училище на 15 септември. Премиерът призова да не се крадат поставените „ хубави оградки” и мантинелите.
„Ние не може да знаем кога ще ги откраднат, за да можем да ги сменим. Затова тези, които минават с колите и видят, че ги демонтират, да спрат и да се обадят на полицията – да ги хванат. Защото станаха стотици километра магистрали, а не като преди 10 километра, които да пазим”, отсече Борисов.
Първият участък от Западната дъга беше пуснат през декември миналата година, като започваше от края на магистрала "Люлин" и стигаше до пътния възел с бул. "Сливница".
Втората 5,5-километрова отсечка започва от моста над река Какач до пресичането със Северната скоростна тангента. Парите за изграждането на отсечката идват от старата оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г. и новата „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 година.
Изпълнител на втория участък от Западната дъга на Софийски околовръстен път е консорциум „Европейски пътища”, в който влизат„Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали – Черно море“ АД и „Пътстройинженеринг“ АД. Стойността на договора е 102 млн. лв. с ДДС.
Строителният надзор осъществява Сдружение „София Запад 2013”, в което са участват„Пътконсулт 2000“ ЕООД, „Рутекс“ ООД, „Трансконсулт БГ“ ООД и „ИРД инженеринг С.р.л“. Договорът им е за 719 040 лв. с ДДС.
Западната дъга е продължение на магистрала „Люлин” и е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, който на територията на България свързва Видин с Кулата.