Отново се отлага стартът на Facebook TV
Оригиналното видео съдържание в социалната мрежа стартира най-рано в края на лятото
Facebook отдавна планира да пусне оригинално видео съдържание на платформата си, като се очаква, че това ще даде мощен тласък в развитието на компанията. След като се появи информация, че Facebook TV може да се появи още през юни, сега стана ясно, че стартът ѝ се отлага.
Компанията водеше разговори за договаряне на оригинални шоу програми специално за Facebook, но първоначалният план закъснява и излъчването едва ли ще започне до края на лятото. Това предаде CNBC, позовавайки се на многобройни източници.
Преговори с различни видео издатели се точат вече месеци наред. Целта е да се създаде съдържание в телевизионна стилистика, което да бъде обособено в новосъздаден видео раздел във Facebook.
Първоначално бе обявено, че Facebook TV ще стартира през април, след това пускането ѝ се отложи за средата на юни, когато целият медиен свят ще се събере в Южна Франция на международния фестивал за рекламно творчество Cannes Lions. Идеята беше ясна – предаванията да се обявят в момент, в който да предизвикат надпревара от страна на потенциалните рекламодатели.
Сега пускането е отменено отново и вероятно няма да видим резултата от телевизионните усилия на Facebook преди края на месец юли или началото на август. Източници твърдят, че е напълно възможно това да отнеме и повече време. Говорителите на Facebook отказват коментар по темата.
Пристъпването на Facebook в сферата на оригиналното видео съдържание се оказа по-бавно от очакванията, като не е ясно какви са причините за това. Запознати смятат, че закъснението се дължи на проблеми със самите видео продукти и това, че Facebook не е готова с изграждането на видео функцията на сайта си.
Едно от предизвикателствата е да се разбере къде извън обособения раздел на Facebook ще продължат да „живеят“ тези видеа – дали ще им бъде създадена собствена страница или ще намерят място на страницата на издателя.
От компанията не крият амбициите си в областта на видео съдържанието. Надеждите са, че с пускането на тв продукция Facebook ще се превърне в желана видео дестинация по подобие на Netflix и YouTube.
Желанието на Facebook е да предефинира причините, поради които в момента бива посещавана. По думите на изпълнителния директор на компанията Марк Зукърбърг целта е у потребителите да се създаде очакването, че ако искат да да гледат видео и да са в крак с епизодите седмица след седмица, това Facebook ще е мястото, което да посетят.