Пандемията продължава да държи Microsoft „в облаците“
Приходите растат, както и потребителите на Teams
Облачният бизнес на Microsoft леко се ускори, а приложението му Teams си спечели още нови потребители на фона на тенденциите за работа и учене от вкъщи, които пандемията от Covid-19 задълбочи. Всичко това изпрати финансовите резултати отвъд прогнозите на инвеститорите, предава Reuters.
Извънредната ситуация около коронавируса даде тласък на облачните изчисления, стимулирайки бизнеса на компании в сектора, сред които изпъкват още имената на Amazon и Google. Що се отнася до Microsoft, тя увеличи и търсенето на други нейни продукти, като операционната система Windows и гейминг услугите Xbox.
Масовото оставане на семействата у дома, откъдето учат, работят и се забавляват поведе печалбата на Microsoft с около 30% над очакванията.
Ежедневните потребители на чат приложението Teams са нараснали до 115 милиона, след като през април те наброяваха 75 милиона.
„Това беше поредното здравословно тримесечие, като продължаващото търсене на отдалечени предложения продължава да дава резултати“, заяви главният финансов директор на Microsoft Ейми Худ.
Като цяло приходите на компанията са нараснали с 12% до 37.2 млрд. долара през тримесечието, приключващо на 30 септември, надминавайки прогнозите на анализаторите за 35.72 млрд. долара.
Силната печалба на Microsoft показва, че нейният пазарен дял в облачните изчисления се разширява, докато наследените софтуерни продукти като Windows и Office се търсят много по време на пандемията“, каза Харис Ануар, старши анализатор в Investing.com.
Нетната печалба на компанията нарасна до 13.89 млрд. долара, или 1.82 долара на акция. Година по-рано тя се равняваше на 10.68 млрд. долара, или 1.38 долара на акция. Анализаторите очакваха печалба от 1.54 долара на акция.
Ръстът на приходите от Azure, услугата за облачни решения, е 48%, което е с 1 процентен пункт повече от предходното тримесечие и над прогнозните 43.45% на Уолстрийт. По думите на Худ отчетеното повишение през тримесечието до септември се дължи на „по-големите, дългосрочни договори“. Тя очаква, че силният растеж на Azure ще продължи да расте.
Microsoft започна да продава своите продукти на абонаментен принцип за определен период, обединявайки услуги като Office и Azure в т.н. „търговски облак“. Брутният марж по този показател достигна 71%, което е повече от 66-те процента година по-рано. Худ обясни, че ръстовете донякъде се обясняват с промяна в счетоводните правила за сървърите, но и с продажбата на доходоносния софтуер Dynamics 365.
Microsoft заяви, че 93% от търговските облачни продукти се продават като абонаменти, в сравнение с 94% за тримесечието преди това. Приходите от „Интелигентен облак“ са се увеличили с 20% до 13 млрд. долара през последното тримесечие, при очаквания за 12.7 млрд. долара.
Приходите от подразделението за персонални компютри, което включва софтуер за Windows и игрови конзоли Xbox, нараснаха с 6% до 11.8 млрд. долара.
Акциите на Microsoft се понижиха с 1.8% в късната търговия, след като по-рано през деня отбелязаха 1.5% ръст.