„Параходство БМФ“ поръча още четири 45 000-тонни кораба
Първият плавателен съд ще влезе в експлоатация до средата на 2019 г.
„Параходство Български Морски Флот“ АД сключи с една от трите най-големи корабостроителници в Китай договор за построяването на нови 4 кораба, с възможност за още два на по-късен етап. От предприятието съобщиха, че корабите ще са с нов, изключително ефективен дизайн и ще са оборудвани с най-съвременните двигатели, механизми и технологии.
Всеки един от тях ще е с товароподемност (DWT) от 45 000 тона, максимално газене от 10.8 метра, с усилен корпус и пропулсивен комплекс за плаване в ледови райони като Балтийско море, Азовско море и Канада. Корабите ще се отличават и с това, че ще имат най-голямата кубатура на товарните си помещения за този сегмент.
Очаква се първият кораб да влезе в експлоатация още до средата на 2019 г., а китайската корабостроителница е потвърдила вече, че в рамките на една година ще може да предаде и останалите пет кораба. Вече са определени и имената на първите четири кораба – „Миджур“, „Плана“, „Мальовица“ и „Бузлуджа“.
Новата инвестицията в дружеството ще надхвърли 100 млн. долара, но ръководството на „Параходство БМФ“ счита, че е настъпил момент за поетапно преминаване към възможно най-модерни и ефективни плавателни съдове. Според тях това е единственият път към затвърждаване и подобряване конкурентоспособността на флота, съответно пазарните позиции на дружеството.
През изминалите няколко месеца флотът на „Параходство БМФ“ бе попълнен с два чисто нови кораба от последно поколение Bluetech 42 – „Руен“ и „Рила“, а догодина се очаква предаването на последните два кораба от този проект – „Рожен“ и „Мусала“.
От компанията обясняват, че с подписването на настоящите договори, до средата на 2020 г. „Параходство БМФ“ ще разполага със собствен тонаж от над 1.5 млн. тона, при средна възраст на флота от под 7 години. Целта на предприятието е да стане най-големият корабособственик на т.нар. „Handy size” кораби за насипни товари в Европа.