Паспортните проверки на „Хийтроу“ отнемат 2 часа и половина
Авиокомпаниите призовават британските власти да предприемат мерки
Забавяне при паспортния контрол на летище "Хийтроу" в Лондон е оставило пътниците да чакат до два часа и половина миналия месец, показват данните на Virgin Atlantic. В 30 от 31 дни през юли граничните власти са надвишили обявената си цел от максимум 45 или по-малко минути за изчакване, когато се обработват пристигащите извън Европейското икономическо пространство (ЕИП).
Правителството заяви, че разполага с 200 допълнителни служители на "Хийтроу" това лято, предава BBC.
Според данните най-дългите опашки за проверки са били на 6 юли, когато пътуващите от територии извън ЕИП (или 31 европейски държави), е трябвало да чакат на опашка средно по 2 часа и 36 минути.
Гражданите на Европейския съюз, ЕИП и Швейцария могат да използват електронните портали на паспортния контрол на "Хийтроу", но паспортите на посетителите от всички останали страни трябва да бъдат проверени от служител на граничните служби.
Джон Холанд-Кей, главен изпълнителен директор на "Хийтроу", преди това призова министерството на вътрешните работи да позволи на посетителите от "страни с нисък риск", като например САЩ, да им бъде разрешено да използват електронните портали.
Миналата седмица шефът на British Airways Алекс Круз написа писмо до "Таймс", призовавайки правителството да се справи с "граничния фарс" на "Хийтроу". В него той казва, че "двучасовите опашки бързо се превръщат в норма" и летището не се справя с проверките на пристигащите от страни извън ЕИП.
От министерството на вътрешните работи обясняват, че забавянето през юли се е получило заради големия брой пристигащи от "уязвими" групи - възрастни и деца, както и поради редица компютърни грешки.