Печалбата на Facebook расте, без помен от отрицателно влияние заради „руската сага“
Печалбата за третото тримесечие е нараснала със 79%
~ 3 мин.
Само преди ден Facebook се сблъска с острите критики на Вашингтон заради неуспеха ѝ да предотврати руска намеса през платформата си по време на президентските избори. Публикуваните днес финансови отчети обаче показват колко изолиран е бизнесът ѝ от политическите процеси. Най-голямата социална мрежа съобщи, че печалбата ѝ за изминалото тримесечие до септември е нараснала със 79%, а приходите ѝ с близо 50%, съобщава Reuters.
Главният изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг осъди опитите на Русия да повлия на изборите в САЩ чрез публикации и реклами в платформата, целящи да всеят разделение. Той потвърди и обещанието да увеличи разходите за сигурност, така че да проблемът да бъде решен.
В битка срещу пропагандата и дезинформацията
Както стана ясно вчера, Facebook планира да наеме допълнителни около 10 000 служители по сигурността. Разходите за тази дейност ще се отразят на печалбите, като се очаква те да нараснат с 45 до 60% през следващата година. „Това, което направиха те, е погрешно и ние няма да стоим зад него“, коментира Зукърбърг, визирайки руснаците, по време на конферентен разговор с анализатори.
Цената на акциите на компанията достигна рекордните 182.90 долара по-рано в сряда. Първоначално тя се повиши, но по-късно се понижи заради новината за предстоящите разходи. От началото на годината книжата са поскъпнали с 60%.
„Докато разследванията на руската дейност в социалната мрежа привличат огромно внимание, те не отслабват силата на Facebook като рекламна платформа“, коментира анализаторът Дебра Уилямсън т озследователската фирма eМarketer.
Политическата буря в САЩ се завихри отново тази седмица покрай изслушванията в Конгреса, където три отделни комисии се занимаваха със случая с фалшивите новини и манипулация във Facebook, Twitter и Google. Самият Зукърбърг не се яви пред конгресмените, но сега пред анализаторите заяви, че има нужда от законодателство в областта на предизборните реклами.
Темата за руската пропаганда се сгорещи особено през последните два месеца, през които онлайн гигантите се втурнаха да анализират казуса. Facebook обяви, че профили от Русия са купили поне 3 000 политически реклами в САЩ и са публикували други 80 000 постове в най-голямата социална мрежа, които са били видени от 126 млн. американци. Русия отрече всякаква намеса.
Доминацията на мобилните реклами
Общите рекламни приходи на Facebook са нараснали с 49% през третото тримесечие до 10.14 млрд. долара. Според доклада, 88% от тях са дошли от мобилни реклами. Средните очаквания на анализаторите бяха за рекламни приходи от 9.71 млрд. долара, сочат данните на FactSet.
През въпросното тримесечие Facebook даде за пръв път възможност на рекламодателите да пускат самостоятелни рекламни видеоклипове извън News Feed и ето че сега това се отблагодарява. „Видеото експлодира, а мобилната видеореклама е голяма възможност“, коментира Шерил Сандбърг.
Ръководителите на Faceook обаче отказаха да дадат подробности за Watch, видео разделът, който бе пуснат на платформата пред два месеца с мотива, че „още е рано да се говори за статистика там“, обясни финансовият директор Дейв Уенър. По думите на Зукърбърг компанията ще инвестира много, за да направи раздела място, където „хората да искат да говорят и да се свързват“, а не място за пасивно консумиране на програми.
Важно е да се отбележи, че 49-те процента ръст на общите продажби на реклами през тримесечието следва 47-те процента ръст през предходното и 51% през първото. Социалната мрежа продължава да привлича потребители и не е случайно, че средната цена на рекламата е нараснала с 35%.
Близо 50% скок в рекламните приходи е феноменален особено когато през последните тримесечия се очакванията са за забавяне, коментира анализаторът от Tigress Financial Partners Иван Фейнсет. По повод руския скандал, обгърнал компанията, експертът смята, че погледнато мащабно, това не е голям фактор.
Facebook увеличи приходите си с 3.3 млрд. долара за на годишна база, което е повече от общата сума, която са генерирали конкурентите ѝ Twitter и Snapchat за цялата година.
Месечните потребители на услугата са около 2.07 млрд. души, което е с 16% повече от година по-рано.