Подаръците за Св. Валентин - от магазина, не онлайн
Това са предпочитанията на хората по света, сочи проучването на MasterCard LoveIndex
Тенденцията към цифрово и онлайн пазаруване няма признаци на отслабване, но когато става въпрос за любовта, клиентите искат да пазаруват във физически магазин. Днес MasterCard разкри, че за изразяване на любовта си, купувачите по целия свят предпочитат личното отношение, като избират подаръци за своя любим в магазин.
"Любовният
индекс на MasterCard" (#LoveIndex) показва глобалното поведение на
купувачите в над 200 страни по целия свят и бе изготвен след анализ на трансакзии
с кредитна, дебитна и предплатена карта в продължение на тригодишен период
между 11-14 февруари 2013 г., 2014 г. и 2015 г.
С индекса не само се разглежда общият обем на разходите и изразходваната
сума, но и се анализират видовете разходи, свързани с Деня на влюбените по
целия свят.
Като цяло потребителските разходи преди Свети
Валентин се увеличават във всяка област със
средно 22% от 2013 до 2015 г., а данните също показват, че много хора
преминават от подаръци и големи жестове към търсене на преживяване и създаване
на спомени.
„Това къде живеете, може да има голямо
влияние върху начина ви на пазаруване или преживяванията и спомените, които желаете
да създадете. Любовният индекс на MasterCard предоставя информация за
глобалните и регионалните тенденции в пазаруването, в помощ на търговците на
дребно и другите търговци да направят празнуването на Св. Валентин малко
по-лично и безценно, като същевременно укрепват отношенията си с клиентите“,
коментира Артур Туремка, Генерален мениджър на MasterCard за Балканите.
Проучването набеляза и някои други тенденции
в пазаруването, подчертавайки значителни разлики по целия свят:
- Личното
отношение: В
световен мащаб 90% от клиентите купуват подаръка лично, докато едва 6%
предпочитат да го направят онлайн. Европейците се възползват най-много от
купуването онлайн, като над една пета (21%) от трансакциите се извършват чрез
Интернет.
- Преживявания, а
не физически стоки: Моделите на пазаруване по света показват, че все повече хора
водят любимите си на ресторант (33%) или на хотел (28%). Повечето трансакции на
купувачите в Латинска Америка (54%) и САЩ (38%) са в ресторанти, докато хората
от азиатско-тихоокеанския регион, Европа и Близкия Изток предпочитат да се
измъкнат от всичко, приоритетно в хотели.
- Продължават да го казват с цветя: По принцип има лек спад в продажбата на цветя и картички през трите години. Въпреки това, латиноамериканците нарушават тази тенденция, като почти удвояват разходите си за цветя (92%) за този период. Близкият Изток пък е единственият регион, където има увеличение на покупките на картички, при това с впечатляващите 107%.
„Въпреки че светът продължава
да върви към налагане на цифровите технологии, интересно е да се наблюдава, че
когато става въпрос за романтика, все още чувстваме нуждата от личното
отношение. Вместо да поверим на цифровите технологии изразяването на любовта
ни, изглежда все още се нуждаем от това да се презастраховаме, като купуваме
лично в магазин и когато става дума за това да кажем „Обичам те“ на Свети
Валентин, предпочитаме да подарим преживяване, а не материални неща“, допълни
г-н Туремка.