Pokemon Go завладя света
Всеки ден играта носи на компанията Nintendo по $ 1,8 милиона
На 6 юли бе
пусната играта Pokemon Go, която само за дни събра в САЩ над 21 милиона
потребители. Pokemon Go предлага на участниците да ловят чудовищата, които бяха
създадени още през 1996 г. от японския дизайнер Сатоси Тадзири.
Американската компания Niantic Labs успя да създаде най-успешното мобилно приложение в историята на САЩ, а може би и в целия свят - Pokemon Go. С дистрибуцията на играта се занимава The Pokemon Company, която е собственик на търговската марка Pokemon. Pokemon Company е консорциум от три фирми, който включва Nintendo и разработчиците на игри Game Freak и Creatures.
Мобилното приложение използва принципа на паралелната реалност: играчи търсят покемони не в измислен виртуален свят, а в реалния. Съществата могат да бъдат скрити навсякъде: в парка, на паркинга, в магазин или кафене, както и в по-нестандартни места - в болница, на гробището, в полицейски участък или в музей.
Играта се разпространява по модел free-to-play, поддържаща спомагателни, но не и задължителни покупки по време на игра. Всеки ден Pokemon Go носи на компанията Nintendo по $ 1,8 милиона. След пускането на играта пазарната капитализацията на компанията достигна 37 милиарда долара.
Най-забавната част от играта Pokemon Go, че излизате навън. Целта на добавената реалност е да се намерят и да се уловят покемоните в места от реалния живот, както и да се събират предмети на различни места, наречени Pokestops. Играта стана много популярна по цял свят, включително и у нас, защото изкара децата и хората навън. Тя стимулира потребителите да търсят, да откриват, изследват, да се разхождат, да посещават културни места и събития само, за да открият поредния покемон.
Досега Pokemon Go беше официално достъпна само в шест страни: САЩ, Нова Зеландия, Австралия, Пуерто Рико, Обединеното кралство и Германия. В продължение на пет часа след началото на пускането на играта тя влезе в топ приложенията на AppStore и Google Play магазините.