Доверието на потребителите в Германия се подобрява
Положителната тенденция обаче може да бъде прекъсната заради новите блокади
Настроението на германските потребители се подобрява за втори пореден месец през април, подхранено от облекчаването на ограничителните мерки срещу коронавируса в началото на март, показват данни на изследователския институт GfK, предава Reuters. Положителната тенденция обаче може да бъде прекъсната заради новите блокади и все още неясните намерения на канцлера Ангела Меркел.
Индексът на потребителските настроения, базиран на проучване сред около 2000 германци, се покачва до 6.2 пункта за април от ревизираните 12.7 през март. Това е най-добрият резултат от ноември насам, когато започна частичното блокиране за овладяване на втората вълна на COVID-19, и надминава прогнозата на Reuters за 11.9 пункта.
Очакванията за доходите нараснаха до 22.3 спрямо 6.5 пункта предходния месец. Това съвпада с проучване на института Ifo и агенцията за временна заетост Randstad, което показа, че по-голямата част от германските компании очакват заплатите да се увеличат през 2021 г.
Проучването на Gfk е проведено в периода 3 – 15 март, преди Германия да обяви, че удължава мерките си до 18 април и преди временното спиране на ваксинирането с AstraZeneca заради възможни странични ефекти, които ваксината би могла да предизвика.
Втората блокада, която беше въведена в средата на декември, принуди повечето магазини и услуги да преустановят дейност. А ресторантите, баровете и местата за забавления са затворени от началото на ноември.
„Поредното строго блокиране ще навреди сериозно на потребителския климат и текущото подобрение ще остане мимолетно“, заявява изследователят на GfK Ролф Буркъл.