Правителството намести „целево“ 420 млн. лв. от бъдещите приходи от тол такси
Освен укрепването на участъците, ще се изградят и системи за последващо наблюдение на ремонтите
~ 2 мин.
Правителството вече похарчи "целево" 416 млн. лв. от тол таксите, които евентуално ще бъдат събрани през 2020 и 2021 г. Кабинетът на Бойко Борисов прие постановление днес за поемане на ангажимент от Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) на обща стойност 447 млн. лв. за укрепване на участъците от републиканската пътна мрежа, които ще бъдат увредени от свлачища и срутища. Покриването на останалите 31 млн. лв., необходими според правителството за тази дейност в следващите три години, се отпускат от Централния бюджет по бюджета на министерството за 2019 г.
Припомняме, че правителството силно редуцира очакванията си за бъдещите годишни приходи от тол такси. Първоначално властта се хвалеше, че ще се събират по 1.2 млрд. лв., но след това, когато много експерти разкритикуваха обхвата и непосилния размер на заложените такси, сумата беше занижена двойно.
Тоест, само за ремонт на пътища, пострадали от свлачища и срутища, ще се използва около 35% от очакваните приходи от тол такси. С останалите пари - по-малко от 400 млн. лв. годишно, АПИ ще трябва да ремонтира окаяната пътна мрежа в страната, особено в Северна България. През март председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" заяви, че само за ремонт на пътната мрежа в Северна България ще са нужни 7 млрд. лв. в следващите няколко години.
С "осигурените" днес средства ще се финансира извършването на геодезически измервания, инженерно-геоложки и хидрогеоложки проучвания, изготвяне на технически проекти и изпълнение на трайни укрепителни и обезопасителни дейности по 74 участъка от републиканската пътна мрежа.
Сред обектите, по които ще се работи, са отсечки от пътищата: Соколовци - Смолян - Средногорци; Кочериново - Рила - Рилски манастир - Кирилова поляна; Костенец - Радуил - Боровец - Самоков; Мизия - Оряхово и други. Ще се изградят и контролно-измервателни системи за последващ мониторинг на териториите с изпълнени геозащитни мерки и дейности за стабилизиране на свлачищита и срутищата.
Припомняме, че правителството силно редуцира очакванията си за бъдещите годишни приходи от тол такси. Първоначално властта се хвалеше, че ще се събират по 1.2 млрд. лв., но след това, когато много експерти разкритикуваха обхвата и непосилния размер на заложените такси, сумата беше занижена двойно.
Тоест, само за ремонт на пътища, пострадали от свлачища и срутища, ще се използва около 35% от очакваните приходи от тол такси. С останалите пари - по-малко от 400 млн. лв. годишно, АПИ ще трябва да ремонтира окаяната пътна мрежа в страната, особено в Северна България. През март председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" заяви, че само за ремонт на пътната мрежа в Северна България ще са нужни 7 млрд. лв. в следващите няколко години.
С "осигурените" днес средства ще се финансира извършването на геодезически измервания, инженерно-геоложки и хидрогеоложки проучвания, изготвяне на технически проекти и изпълнение на трайни укрепителни и обезопасителни дейности по 74 участъка от републиканската пътна мрежа.
Сред обектите, по които ще се работи, са отсечки от пътищата: Соколовци - Смолян - Средногорци; Кочериново - Рила - Рилски манастир - Кирилова поляна; Костенец - Радуил - Боровец - Самоков; Мизия - Оряхово и други. Ще се изградят и контролно-измервателни системи за последващ мониторинг на териториите с изпълнени геозащитни мерки и дейности за стабилизиране на свлачищита и срутищата.