Продажбите на електрически и хибридни коли в Китай доминират
За първи път доставките на нови коли с алтернативно задвижване надхвърлят конвенционалните
За първи път в Китай новите електрически превозни средства са изпреварили продажбите на традиционните автомобили. Според данни на Китайската асоциация за леки автомобили, цитирани от CNBC, превозните средства само с батерии и хибридните представляват 51% от новите леки автомобили, продадени в Китай миналия месец.
Точно преди година нивото на навлизане бе 36%, а през януари, според изчисления на CNBC, бе под една трета.
Надеждността на данните на Асоциацията обаче се е поставяла под въпрос в миналото. Последният доклад показа, че автомобилите само с батерии са по-продавани от хибридните през юли – процентът на проникване само на батерийните коли е 28%.
Въпреки това, месечните данни за продажбите от компании като BYD, Li Auto и други показват, че потребителите в Китай все повече предпочитат превозни средства с хибридно задвижване.
Числата за юли от Китайската асоциация на производителите на автомобили все още не са налични.
Китай е най-големият автомобилен пазар в света. Но икономическият растеж на страната се забави, а интензивната конкуренция в категорията на новите енергийни превозни средства предизвика ценова война.
Данните на Асоциацията за леки автомобили показват, че общите продажби на са намалели с 2.8% до 1.72 милиона автомобила през юли. Продажбите на дребно на нови енергийни превозни средства скочиха с близо 37% до 878 000 коли през юли.
Китайското правителство подкрепя местната индустрия за превозни средства на ток повече от десетилетие със субсидии и благоприятни политики. Най-новата търговска политика на властите за стимулиране на потреблението се фокусира върху предоставянето на най-голяма подкрепа на купувачите на нови енергийни автомобили.
Други преференциални политики на градско ниво включват неограничен достъп до обществени пътища, докато на автомобили, задвижвани с изкопаеми горива, се позволява движение по тези улици само през част от седмицата.
Новите енергийни превозни средства все още не навлизат толкова бързо в САЩ.
Делът на проникване през първото тримесечие е 18%, което е спад от 18.8% през четвъртото тримесечие на 2023 г., според последните публично достъпни оценки на Wards Intelligence, цитирани от Асоциацията за енергийна информация на САЩ.