Продажбите на нови коли в България отново поеха право надолу
През ноември е отчетен спад в регистрациите от над 45%
След като през последните няколко месеца показаха леки признаци на възстановяване, през ноември продажбите на нови коли в България отново тръгнаха право надолу. Това става ясно от данните на Асоциация на европейските автомобилостроители (АСЕА).
През изминалия месец в страната ни са регистрирани едва 1 544 нови коли в сравнение с 2 819 през ноември 2019 г., което е опнижение от 45.2%. Това е почти двоен спад спрямо данните за месец октомври тази година, когато в страната са били регистрирани 2 088 коли. За сравнение в най-тежкия месец от годината за автомобилния сектор в България – април – спадът на новорегистрираните коли на годишна база е бил от 72.6%. За пореден месец, през ноември, се запазва тенденцията сривът у нас да е един от най-големите в Европейския съюз.
От началото на 2020 г. до ноември месец в страната са регистрирани 20 661 нови автомобила, което е с 36.4% по-малко в сравнение със същия период на 2019 г., когато числото на новите коли беше 32 511.
Ситуацията продължава да се влошава и в Европейския съюз. За втори пореден месец е отчетен спад, след като през септември новите регистрации в държавите членки отбелязаха първия си месец на ръст през настоящата година.
През ноември 2020 г. регистрациите на нови автомобили в ЕС са паднали с 12% до 897 692 броя, тъй като няколко европейски правителства въведоха нови мерки за ограничаване на втората вълна на COVID-19. В резултат на това четирите ключови пазара на леки коли в Блока отбелязаха свиване.
Франция и Испания претърпяха двуцифрени спадове (съответно от 27 % и 18.7%). Следват Италия с по-умерен спад (-8.3%) и Германия със загуби, ограничение до едва -3%.
От януари до ноември пазарът на леки автомобили в ЕС се сви с 25.5% до приблизително 9 милиона единици, което спад с повече от 3 милиона единици в сравнение със същия период преди година. От началото на 2020 г. се забелязва значителен спад и на четирите ключови пазара в ЕС – най-голям е в Испания (‐35.3%), следвана от Италия (-29%), Франция (-26.9%) и Германия (-21.6%).