Generali продължава да мисли за поглъщания с цел растеж
Generali ще се стреми към лидерство в автомобилния сектор на България
~ 3 мин.
На 5 юни застрахователната компания с италиански корени Generali представи своите финансови резултати и бъдещи планове за развитието си Централна и Източна Европа (ЦИЕ). За предприетите от компанията ходове в региона и за целите ѝ по отношение на България Economic.bg разговаря с Лучано Чирина, главен изпълнителен директор на Generali за Австрия, Централна и Източна Европа и Русия.
- Г-н Чирина, какви финансови ползи ще донесат на Generali придобиванията в Словения и Полша?
- Тъй като и двете сделки са предмет на одобрение от регулаторните органи и органите, следящи за конкуренцията, не можем да предоставим допълнителна финансова информация в това отношение. Въпреки това, в Словения придобиването на Adriatic Slovenica поставя Generali Group на второ място на застрахователния пазар. Компаниите Generali CEE Holding B.V. и финансовото дружество KD Group в Словения сключиха споразумение за придобиване на 100% от акциите на застрахователно дружество Adriatic Slovenica.
Освен това, поглъщането включва компанията за мениджмънт на взаимни фондове KD Skladi с над 750 млн. евро управлявани активи, която е на трето място в Словения с пазарен дял от 20% и има присъствие в Хърватия и Македония чрез свои дъщерни дружества.
Adriatic Slovenica осигурява пълен набор от застраховки на имущество и от злополука, животозастраховане и пенсионни продукти. Компанията се гордее с над 1.7 млн. застрахователни полици и 500 хил. клиенти. През 2017 г. е генерирала брутни премии от 304 млн. евро. Тя се нарежда трета на пазара с дял от почти 15%. Adriatic Slovenica има широка и разнообразна мрежа за продажби с общо 373 клона в Словения.
В Полша, която е нашият най-голям пазар в Централна и Източна Европа, Generali сключи споразумение да поеме пълен контрол върху полската животозастрахователна компания Concordia Capital SA и върху компанията за общо застраховане Concordia Polska TUW от техните германски акционери Concordia Versicherung и Vereinigte Hagelversicherung.
Благодарение на тази сделка ние вече ще присъстваме в нов застрахователен сектор: застраховане на селскостопанските култури. Ние също така ще сме по-добре представени в западната част на Полша и ще отворим нов канал за продажби, какъвто са кооперативните банки.
Присъединяването на Adriatic Slovenica и Concordia към Generali е в съответствие с нашата стратегия.
- На пресконференцията беше казано, че Generali е един от най-големите застрахователни играчи в Централна и Източна Европа. Според Вас какви цели трябва да преследвате и изпълните, за да заемете първото място в този регион?
- Ние виждаме регионите Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и Югоизточна Европа като цел за по-нататъшен стратегически растеж и инвестиции. Generali е готова да инвестира в органичен ръст, както и в определени възможности за поглъщане, за да достигне още по-силна позиция.
Имаме ясни цели, но, разбира се, трябва да преодолеем много стратегически предизвикателства, за да засилим още повече своята позиция. Конкретно в България ще се фокусираме върху рентабилността на компаниите за търговия на дребно, върху постоянната конкуренция на високо равнище в автомобилния сектор и ще се съсредоточим върху ръста на доходите при корпоративния пазар.
За да запазим водещата си роля и дори да ускорим пътуването си към по-добро потребителско изживяване, ние обръщаме специално внимание на дигитализацията и стартирахме много свързани с нея проекти.
Потребителското поведение и новите цифрови възможности променят средата в застрахователната индустрия, като променят начините за комуникация и взаимодействие. Процесът на дигитализация продължава и дори ще се ускорява - не на последно място, в резултат на демографското развитие и промените в поколенията, но и, разбира се, тласкан по-нататък от бързия технологичен прогрес. Новите данни и технологии трансформират начина, по който застраховките се подписват и продават. Затова Generali в ЦИЕ отделя специално внимание да осигури пълна гъвкавост да посрещне нуждите на клиентите. Потребителското изживяване е крайната цел на всяка дигитална трансформация и проактивната иновация е един от най-добрите начини да останеш конкурентоспособен на един развиващ се пазар.
- През март турските медии обявиха, че Generali планира партньорство с Турската пощенска и телеграфна организация да управлява осигурителни и индивидуални пенсионни системи в Турция. Не е ли това рискова стъпка, като се има предвид нестабилния курс на турската лира и несигурното бъдеще на страната след преминаването ѝ към нов модел на управление след изборите на 24 юни?
- Няма да коментирам пазарни слухове.
- Планира ли Generali други придобивания в България или в други страни в близко бъдеще? Ако да, в кои страни, а ако не, защо?
- Регионът (на ЦИЕ – б.р.) е стратегически и ние ще продължим да обмисляме поглъщания в съответствие със стратегията ни.
- Г-н Чирина, какви финансови ползи ще донесат на Generali придобиванията в Словения и Полша?
- Тъй като и двете сделки са предмет на одобрение от регулаторните органи и органите, следящи за конкуренцията, не можем да предоставим допълнителна финансова информация в това отношение. Въпреки това, в Словения придобиването на Adriatic Slovenica поставя Generali Group на второ място на застрахователния пазар. Компаниите Generali CEE Holding B.V. и финансовото дружество KD Group в Словения сключиха споразумение за придобиване на 100% от акциите на застрахователно дружество Adriatic Slovenica.
Освен това, поглъщането включва компанията за мениджмънт на взаимни фондове KD Skladi с над 750 млн. евро управлявани активи, която е на трето място в Словения с пазарен дял от 20% и има присъствие в Хърватия и Македония чрез свои дъщерни дружества.
Adriatic Slovenica осигурява пълен набор от застраховки на имущество и от злополука, животозастраховане и пенсионни продукти. Компанията се гордее с над 1.7 млн. застрахователни полици и 500 хил. клиенти. През 2017 г. е генерирала брутни премии от 304 млн. евро. Тя се нарежда трета на пазара с дял от почти 15%. Adriatic Slovenica има широка и разнообразна мрежа за продажби с общо 373 клона в Словения.
В Полша, която е нашият най-голям пазар в Централна и Източна Европа, Generali сключи споразумение да поеме пълен контрол върху полската животозастрахователна компания Concordia Capital SA и върху компанията за общо застраховане Concordia Polska TUW от техните германски акционери Concordia Versicherung и Vereinigte Hagelversicherung.
Благодарение на тази сделка ние вече ще присъстваме в нов застрахователен сектор: застраховане на селскостопанските култури. Ние също така ще сме по-добре представени в западната част на Полша и ще отворим нов канал за продажби, какъвто са кооперативните банки.
Присъединяването на Adriatic Slovenica и Concordia към Generali е в съответствие с нашата стратегия.
- На пресконференцията беше казано, че Generali е един от най-големите застрахователни играчи в Централна и Източна Европа. Според Вас какви цели трябва да преследвате и изпълните, за да заемете първото място в този регион?
- Ние виждаме регионите Централна и Източна Европа (ЦИЕ) и Югоизточна Европа като цел за по-нататъшен стратегически растеж и инвестиции. Generali е готова да инвестира в органичен ръст, както и в определени възможности за поглъщане, за да достигне още по-силна позиция.
Имаме ясни цели, но, разбира се, трябва да преодолеем много стратегически предизвикателства, за да засилим още повече своята позиция. Конкретно в България ще се фокусираме върху рентабилността на компаниите за търговия на дребно, върху постоянната конкуренция на високо равнище в автомобилния сектор и ще се съсредоточим върху ръста на доходите при корпоративния пазар.
За да запазим водещата си роля и дори да ускорим пътуването си към по-добро потребителско изживяване, ние обръщаме специално внимание на дигитализацията и стартирахме много свързани с нея проекти.
Потребителското поведение и новите цифрови възможности променят средата в застрахователната индустрия, като променят начините за комуникация и взаимодействие. Процесът на дигитализация продължава и дори ще се ускорява - не на последно място, в резултат на демографското развитие и промените в поколенията, но и, разбира се, тласкан по-нататък от бързия технологичен прогрес. Новите данни и технологии трансформират начина, по който застраховките се подписват и продават. Затова Generali в ЦИЕ отделя специално внимание да осигури пълна гъвкавост да посрещне нуждите на клиентите. Потребителското изживяване е крайната цел на всяка дигитална трансформация и проактивната иновация е един от най-добрите начини да останеш конкурентоспособен на един развиващ се пазар.
- През март турските медии обявиха, че Generali планира партньорство с Турската пощенска и телеграфна организация да управлява осигурителни и индивидуални пенсионни системи в Турция. Не е ли това рискова стъпка, като се има предвид нестабилния курс на турската лира и несигурното бъдеще на страната след преминаването ѝ към нов модел на управление след изборите на 24 юни?
- Няма да коментирам пазарни слухове.
- Планира ли Generali други придобивания в България или в други страни в близко бъдеще? Ако да, в кои страни, а ако не, защо?
- Регионът (на ЦИЕ – б.р.) е стратегически и ние ще продължим да обмисляме поглъщания в съответствие със стратегията ни.