Производители на Coca-Cola се обединиха в мегакомпания
Целта е оптимизация на производството и съкращаване на разходите
Три от най-големите компании, бутилиращи продуктите на Coca-Cola, ще се обединят в сделка на стойност 27 млрд. долара. Целта е оптимизиране на производството. Най-големият производител на напитки в света се стреми да намали разходите си в период, когато потребителите постепенно се дистанцират от неговите продукти.
Coca-Cola Enterprises, която бутилира продуктите на едноименната компания в Западна Европа, се обединява със своите партньори в Германия и Испания в една от най-големите сделки в европейския потребителски сектор, пише в. Financial Times.
Трансакцията, която е разкрита след година преговори, ще създаде единна група с приходи от над 13 млрд. долара и оперативна печалба от 2,1 млрд. долара.
Сделката е с цел компанията да повиши печалбата си, като намали експозицията си към данъчно облагане в САЩ. Новата компания ще е базирана във Великобритания, като ще се нарича Coca-Cola European Partners. Тя ще търгува в Амстердам, Ню Йорк и Мадрид.
В нея дял от 48% ще държи Coca-Cola Enterprises, 34% ще са на Coca-Cola Iberian Partners, а компанията-майка Coca-Cola Company, която е собственик на германското бутилиращо подразделение, ще запази останалите 18%.
Сливането идва в момент, когато Coca-Cola е изправена пред сериозен спад в продажбите на газирани напитки, особено в развитите пазари, които съставят почти 70% от общите приходи на дружеството.
В отговор компанията започва да намалява разходите, за да стимулира рентабилността. Инициативите включват намаляване на размера на бутилките и генериране на по-голяма печалба за единица продукт, заради намалялото потребителско търсене. Очаква се благодарение на обединението да бъдат спестени 375 млн. долара в рамките на следващите 3 г.
Председател на борда на новата фирма ще е Сол Даурела, шефът на борда на Coca-Cola Iberian Partners, а изпълнителен директор – Джон Брок, който в момента ръководи Coca-Cola Enterprises.
Coca-Cola упражнява засилен контрол върху веригата си за доставки, но въпреки че понякога сама бутилира напитките си, както в Германия, повечето подобни бизнеси извън САЩ са отдадени на франчайзинг.
В момента компанията преструктурира бизнеса си в Щатите, като цели през 2017 г. около 2/3 от бутилиращите предприятия да са дадени на франчайзинг, при положение, че сега само 1/4 от тях работят на този принцип.