Проучване: Дигитализацията превзема и Св. Валентин
По-голямата част от покупките за Св. Валентин се извършват в последния момент
Макар все още по-голямата част от покупките за Св. Валентин да се извършват лично, дигитализацията вече превзема и начините по които пазаруваме за любимите си хора. Трансакциите, извършвани в сайтове за електронна търговия по време на романтичния празник, бележат ръст от 37% спрямо 2014 г. Това показва годишното проучване “Mastercard Love Index”, което представя данни от анализа на разплащателните трансакции за последните три години.
По-голямата част от покупките за Св. Валентин се извършват в последния момент, като 13-и февруари акумулира 47.7 млн. от трансакциите през последните три години. Личното отношение продължава да бъде от значение: Въпреки продължителния ръст на онлайн пазаруването, 95% от транзакциите около Св. Валентин все още се извършват лично. Латинска Америка отбелязва най-голям ръст при онлайн покупките – с 250% повече от 2014-а до 2016-а година. Следва я Близкият изток и Африка с 56% ръст.
Дали е малък романтичен жест, или екстравагантна изненада за специалния човек, хората по света усещат духа на Св. Валентин и харчат повече от всякога по време на най-романтичния ден в годината. Последните години ясно показват, че пътят към сърцето определено минава през стомаха, като харченето в ресторанти бележи стремителен ръст от 102% от 2014-а година.
“Макар през последните няколко години да казваме „обичам те“ по различни начини, да засвидетелстваш чувствата си към някого на 14-и февруари е по-популярно от всякога.
Проучването, което изследва потребителското поведение на повече от 200 територии по света, отличава няколко други покупателни тенденции.
За празника по цял свят се харчат най-много средства за хотели и мотели, показва проучването. В Европа се извършват най-много покупки онлайн в сравнение с останалите региони – 19% от покупките за Св. Валентин са през сайтове за електронна търговия. Най-висок ръст на Св. Валентин в Европа отчитат ресторантите – с 67% повече за период от три години
Азиатско-тихоокеански регион извършват 85% от покупките си на Св. Валентин лично, но въпреки това онлайн пазаруването се е увеличило с 81% през последните три години
Канадците избират да харчат повечето средства за ресторанти и хранене навън на Св. Валентин – 34%. 59% от харченията се извършват лично (най-ниският процент на фона на всички региони)
В Латинска Америка онлайн пазаруването бележи най-висок ръст – 250% за три години. Отбелязва се и увеличение в покупките на цветя, където се наблюдава огромно увеличение от 271% между 2014-2016 г. Отчита се и най-голям ръст при разходите за бижута – с 66% повече.
В САЩ обичат да харчат за храна, 44% от средствата отиват за ресторанти, а това отбелязва най-големия ръст за всички региони от 2014 г. – със 130% повече.
Проучването „Mastercard Love Index“ подчертава ключови глобални и регионални тенденции с цел да предложи на търговците безценна информация за това как потребителите искат да прекарат най-романтичния ден в годината,” коментира Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България и Македония.