Расте броят на жалбите заради невръщане на пари при отказ от почивка
При отлагане на мероприятия важи националното законодателство и условията, при които са купени билетите, посочват от Европейския потребителски център
Значително увеличение на броя на жалбите от хора, отказали се от почивки в страни от ЕС, отчитат от Европейския потребителски център. От началото на месец март до сега около 10% от всички подадени жалби в Европейския потребителски център са на хора, които искат да се откажат, или са се отказали от планирана екскурзия заради коронавируса, но не са получили компенсация за това. За сравнение през изминалата година процентът на този вид жалби е бил едва 4. Това каза директорът на Европейския потребителски център Соня Спасова в интервю за БНР.
Тя подчерта, че е важно как са били направени резервациите, когато хората искат получат парите си обратно.
„Ако потребителят е направил резервацията сам, важат условията за резервация и дали има опция за безплатно анулиране или връщане на сумата в срок. Ако резервацията е през туроператор, важат условията в договора“, посочи тя. „Вече имаме доста жалби в тази насока. Например, получихме жалба от мъж, който е трябвало да пътува за Австрия през месец април, но заради ситуацията около коронавируса не е отказал екскурзията си. След нашата намеса той успя да получи ваучер за почивка в следващ период.
При отлагане на различни мероприятия – музикални или спортни, важи националното законодателство и условията, при които са купени билетите или пропуските.
„Добре е да се направи проверка на сайта на организатора, да се следи електронната поща“. В някои държави вече е регламентирано издаването на ваучери, който е валиден за бъдещ период, обикновено за след 18 месеца, както е в Италия, каза Спасова.