Регулаторът на ЕС може да забави сделката на PSA и Fiat Chrysler
Антитръстовият орган иска допълнителна информация относно пазара на малки ванове
~ 1 мин.
Антитръстовият регулатор на ЕС е загрижен за високия пазарен дял, който производителите на автомобили Peugeot PSA и Fiat Chrysler може да създадат в сегмента на малките микробуси. Затова той може да изиска някакви отстъпки преди сливането на двата автомобилни гиганта, изчислявано на стойност 50 млрд. долара. Това съобщи Reuters, като цитира свои източници, запознати с темата.
Двете компании, които с обединението си ще създадат четвъртия по големина производител на коли в света, са били информирани за опасенията на Европейската комисия още през миналата седмица.
Ако Fiat и PSA не успеят да разрешат съмненията на Европейската комисия през следващите два дни и впоследствие откажат да предложат отстъпки до сряда - когато е крайният им срок, сделката ще подлежи на специално четиримесечно разследване от регулатора, допълва Reuters.
Органът на ЕС за защита на конкуренцията, който определи крайния срок за предварителния си преглед по сделката до 17 юни, отказа коментар по изтеклата информация. Двете автомобилни компании също не са коментирали.
Двете компании, които с обединението си ще създадат четвъртия по големина производител на коли в света, са били информирани за опасенията на Европейската комисия още през миналата седмица.
Ако Fiat и PSA не успеят да разрешат съмненията на Европейската комисия през следващите два дни и впоследствие откажат да предложат отстъпки до сряда - когато е крайният им срок, сделката ще подлежи на специално четиримесечно разследване от регулатора, допълва Reuters.
Органът на ЕС за защита на конкуренцията, който определи крайния срок за предварителния си преглед по сделката до 17 юни, отказа коментар по изтеклата информация. Двете автомобилни компании също не са коментирали.
Припомняме, че PSA и Fiat Chrysler се договориха за сливане на стойност 50 млрд. долара в съотношение 50/50 още в края на миналата година и сделката очаква регулаторни одобрения от двете страни на Океана.