Рекордно слаб ръст на покупките във Великобритания
Данните за юли не са обнадеждаващи и на фона на двата поредни спада през юни и май
~ 1 мин.
Големите британски търговци на дребно регистрираха най-слабия ръст в продажбите си от над 20 години насам, или по-точно – откакто се води статистика на продажбите, пише Reuters. Въпреки известния тласък от летните кино хитове „Цар Лъв” и „Играта на играчките 4”, са се понижили и цялостните разходи на потребителите.
Данните от индустрията потвърждават тенденцията, че потреблението от страна на домакинствата се забавя, като това беше единственият икономически сектор, който продължи да се развива сравнително добре след референдума за Brexit през 2016 г.
Данните на Британския консорциум за търговия на дребно (BRC), който представлява големите вериги магазини за търговия на дребно и супермаркетите, сочат, че общият ръст на продажбите през юли е бил 0.3% след с спад с 1.3% през юни и с 2.7% през май.
„Въпреки че какъвто и да било ръст е добре дошъл след два месеца на спад, е ясно, че повечето компании в сектора на търговията на дребно имат нужда от по-голям растеж, за да си стъпят отново на краката”, коментира Пол Мартин, ръководителят на британското звено на спонсора на новото проучване KPMG.
BRC посочва, че потреблението през юли е било най-ниското от юли 1995 г. насам и е било особено скромно на фона на юлските температурни рекорди след дъждовния юни. Въпросните високи температури обикновено се е очаквало да доведат до допълнителни покупки на летни дрехи и храна за барбекю. Миналата година продажбите през юли пък са били насърчени от Световната купа при мъжете и от обичайно по-високото потребление при хубаво време.
Данните от индустрията потвърждават тенденцията, че потреблението от страна на домакинствата се забавя, като това беше единственият икономически сектор, който продължи да се развива сравнително добре след референдума за Brexit през 2016 г.
Данните на Британския консорциум за търговия на дребно (BRC), който представлява големите вериги магазини за търговия на дребно и супермаркетите, сочат, че общият ръст на продажбите през юли е бил 0.3% след с спад с 1.3% през юни и с 2.7% през май.
„Въпреки че какъвто и да било ръст е добре дошъл след два месеца на спад, е ясно, че повечето компании в сектора на търговията на дребно имат нужда от по-голям растеж, за да си стъпят отново на краката”, коментира Пол Мартин, ръководителят на британското звено на спонсора на новото проучване KPMG.
BRC посочва, че потреблението през юли е било най-ниското от юли 1995 г. насам и е било особено скромно на фона на юлските температурни рекорди след дъждовния юни. Въпросните високи температури обикновено се е очаквало да доведат до допълнителни покупки на летни дрехи и храна за барбекю. Миналата година продажбите през юли пък са били насърчени от Световната купа при мъжете и от обичайно по-високото потребление при хубаво време.