Ремонт на още един виадукт по „Хемус“ ще наложи ограничения в движението
В петък и събота ще има две ленти за Варна и една за София, а в неделя – две за София и една за Варна
Ремонт на още един виадукт по магистрала „Хемус“ ще наложи промени в движението от 14-ти до 23-ти километър и то ще се осъществява двупосочно в платното за София, съобщиха от пътната агенция. Виадуктът в ремонт е „Потоп“, който се намира при 19-ти километър на магистралата. През миналата година бяха ремонтирани колоните на съоръжението, а сега работата продължава по пътното платно. Съоръжението не е основно обновявано от въвеждането му в експлоатация преди повече от 30 години. Дължината му е 525 метра.
За улеснение на трафика в края на работната седмица - в петък и събота, в района на ремонтирания участък ще има две ленти в посока Варна и една за София, а в неделя и понеделник сутрин ще има две ленти за София и една за Варна.
Още ремонти по „Хемус“
От 26 март движението от 33-ти до 40-ти километър на АМ „Хемус“ се осъществява двупосочно в платното за София поради ремонта на два виадукта - при 36-ти км „Коренишки дол“ и при 37-ми км в платното за Варна. През м. г. беше обновено платното за София на двете съоръжения и сега трафикът преминава по тях. Очаква се предвидените дейности да завършат до края на строителния сезон. Ще се ремонтира както пътното платно, така и колоните на съоръженията.
В момента на „Хемус“ се ремонтира и тръбата за София на тунел „Витиня“. Движението се осъществява двупосочно в основно обновената тръба за Варна, която е с вентилационни, пожароизвестителни и осветителни системи. След ремонта и тръбата в посока столицата ще бъде в същия вид и същите системи за безопасност.
На „Хемус“ на територията на област Варна се ремонтират 10,4 км от АМ „Хемус“ в платното в посока София. Това е участъкът между пътен възел „Неофит Рилски“ и естакада „Девня“. Движението се извършва двупосочно в платното за Варна и скоростта е ограничена до 90 км/ч. Очаква се строителните работи да завършат до 25 май т. г. Те включват фрезоване на асфалтовата настилка, демонтаж на стари и монтаж на нови бордюри, полагане на нов асфалт, ремонт на отводнителни съоръжения, профилиране на банкети, нова хоризонтална маркировка.