Ryanair и Wizz Air „захапаха“ високотарифните авиокомпании пред ЕС
Те искат новите регулации за полетите в Европа да бъдат с по-голям обхват
Ryanair, Wizz Air, Easyjet и други нискотарифни авиокомпании са изпратили писмо до Европейската комисия с молба планът превозвачите на територията на Блока да използват устойчиви горива да се прилага за всички полети, а не само за такива на кратки разстояния. Европейската комисия изготвя проект за авиокомпаниите, които ще трябва да използват дял от устойчиви авиационни горива (SAF) по време на своите полети, за да ограничат емисиите от въглероден диоксид.
Група бюджетни авиокомпании, които не се конкурират на пазарите на дълги разстояния, и екологични групи са изпратили писмо до Еврокомисията в сряда с молба тази регулация да се прилага не само за полети вътре в Европа, но и за пътувания на дълги разстояния до и от континента.
Изключването на полети на дълги разстояния би означавало самата област на нашия сектор, която най-много трябва да се декарбонизира, изобщо да не бъде обхваната от това законодателство“, се казва в писмото до ръководителите на политиката на ЕС в областта на климата и транспорта, видяно от Reuters.
Подписа си в писмото са положили ръководствата на Easyjet, Ryanair, Wizz Air, Jet2 и неправителствената организация Transport & Environment.
Те се позовават на данни от групата за управление на въздушното движение Eurocontrol, която казва, че 6% от полетите от европейските летища, които са преминали повече от 4000 км, представляват половината от общите емисии на въглероден диоксид от излитащи полети в Европа.
Няма логика да се изключат полетите на дълги разстояния от задълженията за използване на устойчиви горива, тъй като това е единственият им възможен начин за декарбонизация“, заяви в изявление изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри.
Изпълнителният директор на T&E Уилям Тодс заяви, че полетите на дълги разстояния в момента „избягват регулирането на замърсяването им, въпреки че причиняват по-голямата част от емисиите“.
Подписалите заявяват, че устойчивите горива са единственият краткосрочен вариант за ограничаване на емисиите на полети на дълги разстояния - докато за тези на кратки разстояния това е временно решение преди технологиите като самолети с гориво от водород да станат достъпни след около 10 години.