Ryanair може да спре да лети от Великобритания до ЕС след Brexit
За това предупреди собственикът на авиокомпанията Майкъл О`Лиъри, ако не бъде постигнато споразумение за авиацията
~ 2 мин.
Само след 14 месеца самолетите на Ryanair може да се преместят от британските летища към Европа, преди да е станал факт Brexit. Това предупреждение отправи шефът на най-голямата европейска нискобюджетна авиокомпания.
Главният изпълнителен директор на Ryanair, Майкъл О'Лиъри, заяви пред комисията по транспорт и туризъм на Европейския парламент, че ако скоро не бъде подписана авиационна сделка между Великобритания и ЕС, пътуващите в Обединеното кралство ще открият, че остават без ваканционни полети.
"Крайният срок за авиокомпаниите е септември-октомври 2018 г. (Напомняме, че излизането на Великобритания от ЕС е предвидено за март 2019 г. Ще започнем да отменяме полетите от шест месеца преди Brexit", каза той.
За британците, а и за всички европейци, "Отвореното небе" е един от големите успехи на ЕС. В продължение на 25 години всяка авиокомпания в ЕС беше в състояние да лети между две точки в Европа. Което позволи на авиокомпании като easyJet и Ryanair да станат авиационни гиганти, значително разширявайки възможностите за избор на пътници и намаляване на тарифите.
Но почти година след като британците гласуваха за излизане от ЕС, никой не знае как ще изглеждат регулациите за полети между страната и съюза, пише "Индипендънт".
Комисията по транспорт в Европарламента е поканила авиационни лидери - от авиокомпании, летища и производителя на самолети Еърбъс, за да дадат своето мнение за това какво би могло и какво трябва да се случи.
Майкъл О'Лиъри е бил най-откровен и песимистичен след срещата, твърди изданието.
"Великобритания, ако не промени виждането си, се насочва към твърдия Brexit. Затова от април 2019 г. ще има прекъсване на полетите до ЕС", коментира той.
"Смятам, че Brexit ще бъде най-голямото самоубийство", допълва той.
Полетите за периода след Brexit във Великобритания ще започнат да се продават 9 месеца по-рано, но никой все още не знае дали самолетите действително ще могат да излетят.
По линиите между Великобритания е ЕС националните превозвачи имат малък дял. Повечето полети се правят от малки британски авиокомпании, включително ирландската Ryanair.
Страни като Испания, Гърция и Португалия ще а доволни да продължат да бъдат посещавани от британски туристи и след Brexit и да запазят множество полети. Но други държави могат да наложат ограничения за броя на полетите, които могат да извършват авиокомпаниите на Обединеното кралство.
В решението на проблема О`Лиъри е краен: "Възможността тук е една - да се пренебрегне решението отпреди 12 месеца, да останем в ЕС и да продължим да се възползваме от "Открито небе", казва той.
Но Уили Уолш, главен изпълнителен директор на IAG - компанията-майка на British Airways, изрази увереност, че Великобритания е ЕС ще постигнат сделка за авиацията.
"Великобритания винаги е подкрепяла отворен, либерален дерегулиран авиационен пазар", казва той.
Вторият кръг преговори за Brexit продължават в Брюксел идната седмица.
Главният изпълнителен директор на Ryanair, Майкъл О'Лиъри, заяви пред комисията по транспорт и туризъм на Европейския парламент, че ако скоро не бъде подписана авиационна сделка между Великобритания и ЕС, пътуващите в Обединеното кралство ще открият, че остават без ваканционни полети.
"Крайният срок за авиокомпаниите е септември-октомври 2018 г. (Напомняме, че излизането на Великобритания от ЕС е предвидено за март 2019 г. Ще започнем да отменяме полетите от шест месеца преди Brexit", каза той.
За британците, а и за всички европейци, "Отвореното небе" е един от големите успехи на ЕС. В продължение на 25 години всяка авиокомпания в ЕС беше в състояние да лети между две точки в Европа. Което позволи на авиокомпании като easyJet и Ryanair да станат авиационни гиганти, значително разширявайки възможностите за избор на пътници и намаляване на тарифите.
Но почти година след като британците гласуваха за излизане от ЕС, никой не знае как ще изглеждат регулациите за полети между страната и съюза, пише "Индипендънт".
Комисията по транспорт в Европарламента е поканила авиационни лидери - от авиокомпании, летища и производителя на самолети Еърбъс, за да дадат своето мнение за това какво би могло и какво трябва да се случи.
Майкъл О'Лиъри е бил най-откровен и песимистичен след срещата, твърди изданието.
"Великобритания, ако не промени виждането си, се насочва към твърдия Brexit. Затова от април 2019 г. ще има прекъсване на полетите до ЕС", коментира той.
"Смятам, че Brexit ще бъде най-голямото самоубийство", допълва той.
Полетите за периода след Brexit във Великобритания ще започнат да се продават 9 месеца по-рано, но никой все още не знае дали самолетите действително ще могат да излетят.
По линиите между Великобритания е ЕС националните превозвачи имат малък дял. Повечето полети се правят от малки британски авиокомпании, включително ирландската Ryanair.
Страни като Испания, Гърция и Португалия ще а доволни да продължат да бъдат посещавани от британски туристи и след Brexit и да запазят множество полети. Но други държави могат да наложат ограничения за броя на полетите, които могат да извършват авиокомпаниите на Обединеното кралство.
В решението на проблема О`Лиъри е краен: "Възможността тук е една - да се пренебрегне решението отпреди 12 месеца, да останем в ЕС и да продължим да се възползваме от "Открито небе", казва той.
Но Уили Уолш, главен изпълнителен директор на IAG - компанията-майка на British Airways, изрази увереност, че Великобритания е ЕС ще постигнат сделка за авиацията.
"Великобритания винаги е подкрепяла отворен, либерален дерегулиран авиационен пазар", казва той.
Вторият кръг преговори за Brexit продължават в Брюксел идната седмица.