С акцент върху минералните води: Бизнес и общини ще мислят рекламата на СПА туризма
Министерство на туризма отчита добри резултати от вече започналата рекламна кампания на Българското Черноморие
Новата стратегия, по която се рекламира вече Българското Черноморие предстои да бъде разширена и към вътрешността на страната. И по-специално към СПА дестинациите и зимния туризъм в районите на Рила, Родопи, Пирин и Кюстендил.
„Разширяването на програмата за реклама на Черноморските общини към вътрешността на страната е на своя финал, остават ни 20% да я довършим и затова разчитам изключително много на местните власти и бизнеса“, заяви министърът на туризма Зарица Динкова по време на разширеното заседание на Български съюз по балнеология и СПА туризъм, съобщиха от ресорното ведомство.
От министерството не се ангажираха с конкретни срокове за пускане на програмата, нито казаха дали тя ще бъде завършена преди назначаването на служебния кабинет.
Акцент върху минералните води
Предложихме да се сложи акцент върху минералните води“, каза за Economic.bg Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.
Кацарова напълно подкрепя новата стратегия, по която се планира да бъде рекламиран туризмът във вътрешността на страната и вярва, че това е правилният подход.
Министър Динкова предложи нещо различно и иновативно. Надявам се, че следващият министър да продължи програмата“, каза Кацарова.
Припомняме, че още през есента на 2023 г. министърът на туризма Зарица Динкова обяви, че се променя коренно стратегията за рекламирането на Българското Черноморие. Ведомството отвори за кандидатстване Процедура „Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в България“. Още тогава Динкова даде обещание, че програмата ще се разшири и в други сегменти на туризма, но не беше ясно откъде ще се започне.
Положителни резултати
По време на срещата си с представители на СПА туризма, Зарица Динкова отбеляза, че вече са отчетени резултати вследствие на промяната на рекламната стратегия за Черноморието.
Туроператорите отбелязват 70% ръст на ранните записвания на туристи от Великобритания за предстоящия летен сезон. 20% пък е увеличението и при немските туристи за лято 2024 г“, каза тя.
Министър Динкова подчерта, че програмата за реклама на Черноморските общини ясно показва, че „парите, които до момента са изтичали някъде и никой не е виждал ефекта от тях, вече излизат на светло. Работим в сътрудничество с общините и те съвместно с бизнеса, сами могат да изработят своята реклама, която да покаже важните за тях забележителности. Бизнесът пък помага със своите контакти и таргетиране на потенциалните туристи“.
Даниела Стоева, която е основател на агенцията за входящ туризъм „Тандем Травел“ смята, че е прекалено рано да се говори за отчет на резултати, това можело да се прави едва догодина, но признава, че тази година има връщане на тенденцията към ранните записвания.
Ние се занимаваме с културен туризъм основно и от тази гледна точка мога да кажа, че се наблюдава наистина засилен интерес към ранните записвания“, коментира Стоева за Economic.bg.
Тя също подкрепя новия модел за финансиране на рекламата и се надява в следващия етап да бъде включен и културният туризъм.
Надявам се на следващия етап от програмата да се включи и сферата на културния. Тук нещата ще са по-трудни, защото той не е строго локализиран и по-трудно се определят общините на територията, на които се развива“, казва тя.
Даниела Стоева споделя и за скорошно проучване, което нейната агенция е провела сред страните конкуренти на България – на Балканите – и е станало ясно, че нашият туристически продукт в сектора на културния туризъм е най-скъп на Балканския полуостров.
В момента България се равнява най-скъпата дестинация на Балканите за културен туризъм. Това го допускахме и още миналата година се опасявахме, но разходите и цените по веригата не спират да се увеличава“, казва тя.
Рекламен клип
Припомняме, че в края на месец март най-новият рекламен клип на Община Бургас стана факт. Видеото е създадено именно по „Програма за финансиране на маркетингови дейности на туристически услуги в черноморските общини в Република България“. Но експерти го определиха като „слабо, безлично и без концепция“.