Само 33% от българите са сключвали доброволна застраховка
Портал ще популяризира сключването на застраховки онлайн
Само 33% от българите са сключвали застраховка извън задължителната "Гражданска отговорност" на автомобилистите. Доброволните застраховки се купуват рядко, предимно от високостатусни групи, хората в столицата и областните центрове – 67% или всеки трети, живеещ там, сключвали някакъв вид застраховка. Това сочи представително социологическо проучване, проведено по поръчка на застрахователният портал 24ins.bg и изпълнено от агенция ЕСТАТ в края на месец септември.
Онлайн платформата представя продукти от бранша и е част от застрахователен брокер Брокер инс ООД.
„Забелязваме тенденция в това потребителите да търсят все по-структурирана и специфична информация за застрахователните продукти и услуги. Липсата на разбираемо представяне на материята и следващото от това ниското доверие към бранша ограничава развитието на застраховането в страната. Именно затова решихме да предизвикаме обществен диалог и да стартираме информационна кампания, която цели повишаване на информираността и доверието на гражданите към застрахователните продукти и услуги. Избрахме инфографиките като лесен, достъпен и ясен начин за представяне и възприемане на информация.“, коментира Ясен Къчински, управител на 24ins.bg (на снимката).
Безспорно
най-купуваният продукт у нас е задължителната застраховка "Гражданска
отговорност на автомобилистите", която са използвали 83,2% от лицата, сключвали
някога застраховки. Потребителите отговарят че са потребявали във времето
съответно: „Имущество“ (23,5%), „Живот“ (20,5%), „Каско“ (20,3%) и „Здравна“
(15,3%).
Предимно мъже, повечето висшисти, собственици на фирми или работещи на ръководни позиции или свободни длъжности, заявяват, че са използвали повече от един застрахователен продукт. Над половината от потребителите с най-ниски месечни доходи (до 500 лв) заявяват, че не са използвали никога застрахователен продукт.
От цялата извадка едва 6.1% споделят, че са използвали услугите на онлайн застраховането. Интересно е, че над 55% от запитаните знаят за възможността да си поръчат застраховка онлайн, но използват интернет за сравнение и събиране на информация. Въпреки ниското доверие към финансовите услуги онлайн, от 24ins.bg коментират, че тенденцията при тях е покачване на клиентите им.