Само за ден Alibaba продаде стоки за $25.3 млрд.
\"Китайският черен петък\" вече се смята за глобално онлайн събитие
Китай за втора поредна година отбеляза „Деня на
необвързаните” в събота 11 ноември. На този ден през последните две години онлайн
търговците на дребно започнаха да организират огромни разпродажби и превърнаха
събитието в глобално.
Това доказват данните от продажбите за вчерашния ден на най-големия китайски онлайн търговец Alibaba. Този път стойността на продадените от компанията стоки достигна 25.3 млрд. долара. Сравнение с миналата година този показател расте с 39%.
Над 167 бранда от цял свят са успели да спечелят над 15.1 млн. долара от продажбите, 17 търговци са надхвърлили 75.4 млн. долара от продажби и 6-ма търговци са надминали 150.9 млн. долара.
Според доклада на компанията повече от 140 хил. марки са участвали в разпродажбата, повече от 60 хил. от тях са международни. За сравнение, миналата година продадените марки бяха 30 хил. Участници в разпродажбата са били представители на 225 страни и региони по света.
През онлайн платформата Alipay са извършени над 1.48 млрд. транзакции, което е с 46% повече от миналата година. И по време на пиковото натоварване през нея са извършени 256 хил. операции в секунда.
Първата доставка е пристигнала 12 минути и 18 секунди след полунощ, пише Alibaba на официалния си сайт.