Ryanair отказва да лети с празна средна седалка
Директорът на компанията Майкъл О’Лиъри определи мярката като \"идиотска\"
~ 2 мин.
Самолетите на Ryanair няма да се върнат в небето, ако авиокомпанията е принудена да остави средната седалка празна, за да се съобрази с „идиотските“ правила за социално дистанциране по време на полет, заяви директорът нискобюджетния превозвач Майкъл О’Лиъри, цитиран от Guardian.
По-рано той каза, че блокирането на пространството между седалките до пътеката е „глупост“, която няма да има благоприятен ефект. О'Лиъри продължи с коментарите си и вчера, като заяви, че ако правителствата настояват за мерки за социално дистанциране, тогава бизнес моделът на Ryanair ще бъде опорочен и превозвачът няма да лети.
O'Лиъри каза, че Ryanair вече е заявила на ирландското правителство, че ако наложи ограничението, "или правителството плаща за средното място, или ние няма да летим".
Бизнес моделът на превозвача, базиран в Дъблин, разчита на чести полети, използвайки изключително висок „фактор на натоварване“ (термин в авиационната индустрия за това колко пълни са самолетите).
„Не можем да печелим пари от 66% коефициенти на натоварване“, каза създателят на компанията.
„Дори и да го направите, средното място не дава социално дистанциране, така че това е идиотска идея, която така или иначе не постига нищо“, добави той в интервю за Financial Times.
Световната асоциация на авиокомпаниите IATA прогнозира значителни последици за превозвачите в резултат на Covid-19, като загубените приходи през тази година са достигнали вече 314 млрд. долара.
Организацията каза по-рано тази седмица, че всякакви правила, предназначени да сведат до минимум заразата в небето, временно ще сложат край на евтиния модел за пътуване с въздушен транспорт, създаден от Ryanair, принуждавайки превозвачите да повишат цените с 50% или да фалират.
Конкурентът на Ryanair – easyJet, заяви, че очаква полетите със социална дистанция да станат възможни в краткосрочен план, като се има предвид, че търсенето на самолетни пътувания вероятно ще бъде намалено във всеки случай, дори след като ограниченията за пътуване бъдат вдигнати.
По-рано той каза, че блокирането на пространството между седалките до пътеката е „глупост“, която няма да има благоприятен ефект. О'Лиъри продължи с коментарите си и вчера, като заяви, че ако правителствата настояват за мерки за социално дистанциране, тогава бизнес моделът на Ryanair ще бъде опорочен и превозвачът няма да лети.
O'Лиъри каза, че Ryanair вече е заявила на ирландското правителство, че ако наложи ограничението, "или правителството плаща за средното място, или ние няма да летим".
Бизнес моделът на превозвача, базиран в Дъблин, разчита на чести полети, използвайки изключително висок „фактор на натоварване“ (термин в авиационната индустрия за това колко пълни са самолетите).
„Не можем да печелим пари от 66% коефициенти на натоварване“, каза създателят на компанията.
„Дори и да го направите, средното място не дава социално дистанциране, така че това е идиотска идея, която така или иначе не постига нищо“, добави той в интервю за Financial Times.
Световната асоциация на авиокомпаниите IATA прогнозира значителни последици за превозвачите в резултат на Covid-19, като загубените приходи през тази година са достигнали вече 314 млрд. долара.
Организацията каза по-рано тази седмица, че всякакви правила, предназначени да сведат до минимум заразата в небето, временно ще сложат край на евтиния модел за пътуване с въздушен транспорт, създаден от Ryanair, принуждавайки превозвачите да повишат цените с 50% или да фалират.
Конкурентът на Ryanair – easyJet, заяви, че очаква полетите със социална дистанция да станат възможни в краткосрочен план, като се има предвид, че търсенето на самолетни пътувания вероятно ще бъде намалено във всеки случай, дори след като ограниченията за пътуване бъдат вдигнати.
O'Лиъри каза, че европейските авиокомпании трябва вместо това да предприемат мерки като в Азия и да налагат различни мерки за безопасност, като например да принуждават пътниците да носят маски или да проверяват температурата им на летището.