Скептични за традиционните активи: В какво инвестира младото поколение
Масово то се интересува от часовници, бижута, скъпи вина, редки коли и маратонки
![Скептични за традиционните активи: В какво инвестира младото поколение](/web/files/articles/144785/narrow_image/thumb_1040x585_depositphotos-251919039-xl.jpg)
Снимка: Deposit Photos
Младите американци с големи спестявания все повече загърбват традиционните активи в полза на по-нестандартни инвестиции. Това установява ново проучване на Bank of America. Според него богатите милениали и заможната част от Поколението Z избират да купуват часовници и редки коли вместо акции и облигации.
Проучването сочи, че те са „скептични“ относно инвестирането само в традиционни активи. Обратно – само 28% от хората над 44 години са предпазливи да държат цялото си богатство в акции и облигации.
Анализът установява, че 94% от Поколението Z и милениалите се интересуват от колекционерски предмети като часовници, бижута, скъпи вина и други напитки. Те също проявяват желание към редки коли, антики, маратонки и изкуство.
Милениалите скоро ще станат най-богатото поколение някога, а според доклад на консултантската Bain & Co до 2030 г. поколението Z ще бъде отговорно за 25 – 30% от покупките на пазара на луксозни стоки, а милениалите – за 50 – 55%.
Оптимисти
Настроенията сред по-младите сега също са много по-оптимистични от тези на по-възрастните. Например Поколението Z и милениалите два пъти по-често от по-възрастните оценяват икономиката на САЩ като „много добра“ или „отлична“. Докато само 24% от хората на 44 и повече години казват, че икономиката е в добро състояние, този дял нараства до 51% сред по-младото поколение.
Историята се разминава още повече в по-широк мащаб, като само 6% от по-възрастните респонденти оценяват световната икономика като добра, в сравнение с 46% от тези на възраст между 21 и 43 години.