20-те „push pull“ влака по ПВУ (може би) ще бъдат сменени с друг тип
Министерство на транспорта води разговори с Европейската комисия по темата
Министерство на транспорта води разговори с Европейската комисия относно възможна смяна на заложените 20 броя „push pull“ влака да бъдат заменени с друг тип подвижен състав. Това коментира ресорният служебен министър Георги Гвоздейков в интервю за BTV. Той обаче не даде подробности за какъв друг тип влакове се преговаря.
Влаковете се финансират по Плана за възстановяване и устойчивост, но две поредни поръчки за закупуването им се провалиха.
Компаниите не могат да произведат влаковете за времето, което ние искаме или по-скоро за заложените сроковете по ПВУ“, заяви Гвоздейков.
Целта на замяната е да бъде хванат последният срок по ПВУ – август 2026 г. – и България да успее да усвои заложените средства, за да не бъдат те изгубени.
Припомняме, че ведомството заложи срок на доставка от 33 месеца. Две компании се включиха в търга, като при преговорите с тях стана ясно, че китайската CRRC Zhuzhou Locomotive CO не продължава участието си заради разследването на ЕК, по което имаше данни, че получава държавни субсидии, които изкривяват пазара в ЕС.
Втората компания – испанската Patentes Talgo SL – предложи по-дълъг срок и дори заяви, че е получила информация от ЕК, че има възможност сроковете по ПВУ да бъдат удължени. Въпреки това оценяващата комисия не прие тези доводи и прекрати поръчката. Решението за прекратяване бе обжалвано от Patentes Talgo SL, но КЗК още не се е произнесла по него.
Гвоздейков заяви, че във вторник ще стане ясен избраният изпълнител в поръчката за доставка на 35-те електрически мотрисни влака. По нея оферти подадоха 4 международни компании.