Скритият бизнес на Apple, който е по-голям от някои компании във Fortune 400
Става дума за категорията "носими устройства"
Apple днес е известна като компанията, която стои зад iPhone, и това не е случайно – този продукт е отговорен за половината от продажбите ѝ. Гигантът обаче може да се похвали и с още една линия продукти, които по думите на изпълнителния директор Тим Кук „летят под радара и растат бързо“. Става дума за тъй наречените носими устройства, каквито са смарт часовниците и гривните за следене на физически показатели.
По време на видеоконференция по повод обявяването на финансовите резултати за тримесечието юни-септември, Тим Кук обърна специално внимание на този нов сегмент. Той обаче не разкри подробна статистическа информация за размера на тази бизнес категория освен че се увеличава с добри темпове.
„През четвъртото (фискално, бел.р.) тримесечие целият ни бизнес в категорията носими устройства е нараснал със 75% на годишна база, а през финансовата 2017 г. е генерирал годишни приходи като компании от Fortune 400“, коментира той, цитиран от Business Insider.
За сравнение номер 400 в класацията на Fortune за САЩ, отразяваща компаниите по приходи, е Calpine, която генерира 6.7 млрд. долара продажби през миналата година.
Това означава, че бизнесът с носими джаджи на Apple е реализирал поне толкова пари за година, ако се изходи от думите на изпълнителния директор.
Това също така означава, че този бизнес на гиганта е по-голям от компании като Jones Financial, JetBlue и Activision Blizzard.
Повече от часовници
Носимите устройства са все по-важни за Apple. В тази категория компанията включва продуктите си Apple Watch, слушалките от висок клас Beats и безжичните Airpods.
През май Тим Кук коментира, че размерът на този бизнес се равнява на този на компании от Fortune 500 и дори е генерирал приходи от над 5.1 млрд. долара годишно. За инвеститорите обаче това не е достатъчна информация и настояват за по-подробни данни за продажбите на Apple Watch.
Въпреки че доминира на пазара на „умни“ часовници, Apple Watch все още не е оказал голямо влияние върху продажбената линия на компанията. От графиката по-долу личи, че най-голям дял имат смартфоните iPhone, следвани от таблетите и компютрите. „Умните“ часовници влизат в тъй наречените „други продукти“, информацията за които се крие в тайна заради конкурентите.
Макар и да не разкрива точните цифри, Apple все пак си е намерила начин да открехва завесите и да подсказва, че продажбите вървят добре.