След 10 години затишие – Nokia пуска втория си лаптоп
Засега само на един пазар, но затова пък един от най-атрактивните за производителите
155-годишната технологична компания Nokia се слави като производител на какво ли не – от гумички и кабели през телефони до телекомуникационно оборудване. Сега, изглежда, е готова да разшири портфолиото си с още един продукт. Финландският гигант пусна лаптоп, предава TechCrunch в понеделник.
Nokia PureBook X14 е направен в сътрудничество с Flipkart, собственост на Walmart, и е предназначен за индийския пазар.
Цената му е 59 990 индийски рупии (815 долара). Разполага с 14-инчов Full-HD дисплей и се захранва от 10-то поколение четириядрен i5 процесор на Intel с до 4.2 GHz турбо скорост. Лаптопът идва с предварително инсталиран с Windows 10 Home и разполага с 512 GB NVMe SSD и 8 GB DD4 RAM.
Това е вторият път, когато Nokia изследва категорията лаптопи. Преди повече от 10 години компанията пусна Booklet 3G – своя първи и последен ноутбук.
Сега Nokia си партнира с Flipkart за проектиране и производство на новия лаптоп. Подобно на Motorola, Flipkart сключи лицензионно споразумение с финландската фирма, обяснява представител на компанията пред TechCrunch.
Лаптопът ще се продава изключително чрез Flipkart в Индия, който е и единственият пазар за това конкретно устройство.
„Пускането на марката Nokia в тази нова продуктова категория е доказателство за успешното ни сътрудничество с Flipkart. Развълнувани сме да предложим на потребителите в Индия лаптоп с марка Nokia, който носи иновации за преодоляване на пропастта на пазара, както и стила, производителността и надеждността, с които е известна марката Nokia“, коментира Випул Мехротра, вицепрезидент за партньорски отношения в Nokia.
През последните години индийският пазар на лаптопи привлече няколко нови играчи, включително един от водещите смартфон производителя Xiaomi, който тази година пусна редица достъпни компютърни устройства в страната. Около 3.4 милиона компютъра са изпратени в Индия през тримесечието, приключило през септември. Това доведе до 9.2% ръст спрямо предходната година, според компанията за маркетингови проучвания IDC.
HP, Lenovo и Dell държат над 70% от пазара през това тримесечие, изчисли още IDC.