Следователят по ТУ-154 на Качински пое гибелта на шефа на Total
Шофьорът на снегорина не е бил пиян, пак искат да стоварят отговорността върху обикновен човек, казва адвокатът му
За ръководител на разследващия екип на Следствения комитет на Русия (СКР) по авиокатастрофата на Falcon-50 на президента на Total Кристоф дьо Маржери е назначен старшият следовател по особено важни дела, генерал-майор Михаил Гуревич, пише вестник „Коммерсантъ“. Изданието обяснява, че същият следовател разследваше и падането на полския Tу-154 през 2010 г. с покойния президент на Полша Лех Качински на борда.
Същевременно разследването се води и от Генералната прокуратура на Руската федерация (РФ), Федералната служба за сигурност (ФСБ) и Федералната служба за охрана (ФСО). Причината за такова мащабно включване на водещите руски спецслужби е в това, че от Терминал 3 в летище „Внуково“ редовно излитат първите лица на Русия, както и международни делегации.
Разследването също така включва и международни представители. Така, дешифрирането на „черните кутии“ от самолета на дьо Маржери ще се провежда с участие на специалисти на френската Агенция за разследване на авиациокатастрофи BEA, компанията разработчик на самолета Dessault и авиокомпанията-собственик Unijet. Прокуратурата на Париж заведе наказателно дело по член „Убийство по непредпазливост“.
Шофьорът на снегорина Владимир Мартиненко, който е причинил катастрофата, отрича своята вина, като казва, че е „загубил видимост“ и, че на пистата „нямаше осветление“. Според адвоката му Александър Карабанов клиентът му не е бил пиян, както заяви пред медиите говорителят на СКР Владимир Маркин, понеже не консумира алкохол.
Според него преди началото на смяната шофьорът е минал през задължителен оглед и е получил пътен лист от механика си. Адвокатът твърди, че Мартиненко не пие, понеже има хронично заболяване на сърцето. „Върху нормален човек искат да стоварят цялата отговорност, да го направят виновен“, казва Карабанов.
СКР обеща проверка и на цялата диспечерка служба, тъй като на 20 октомври диспечърите са имали професионален празник и има вероятност да са употребили алкохол. Както и не е ясно дали те не са допуснали недоглеждане, като са заблудили пилота на френския самолет и шофьора на снегорина, пресякъл пистата.