Слънце, плаж, вода... и шепа газещи в морето хотелиери
Според професионалистите в мениджмънта на хотелите кампанията „Чиста е!“ е успешна и от дефекта са постигнали ефект
В началото на месец юли от Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (BАHЕ) стартираха кампанията „Чиста е!“. Нейната цел е да опровергае слуховете, че водата в Черно море е мръсна.
Стартът на кампанията предизвика негативен обществен отзвук поради няколко причини. От една страна, експерти в областта на връзките с обществеността я обявиха за неефективна, тъй като само снимков материал, публикуван за толкова кратък период от време, не би донесъл никакви ползи. Кампанията е активна през юли и август – най-активните летни месеци, когато вече туристите са избрали дали да почиват на Българското Черноморие, или не.
От друга страна, много хора в социалните мрежи приеха кампанията като шега и я обявиха за „напълно неадекватна“.
Повече от две седмици след старта ѝ, Economic.bg реши да провери как върви и колко хотелиери вече са се присъединили към кампанията. Припомняме, че идеята беше мениджърите на хотелите по Българското Черноморие да се снимат във водата, за да докажат, че тя наистина е чиста. В последствие снимките се брандират и обработват, добавя им се посланието „Чиста е“ – на английски, полски и румънски. Това са и основните пазари, от които идват чуждите туристи в България, и съответно са целевата аудитория, към която е насочена кампанията.
За момента едва седем мениджъри са се снимали, нагазили във водите на Черно море, показва справка на сайта на инициативата. Това са хора, които управляват хотели във Варна, Бургас, Китен, Слънчев бряг, Лозенец и Приморско. Всъщност, тези осем души са доста малка част от всички членове на асоциацията. BAHE има 150 членове, които управляват 16 хил. стаи в цялата страна.
От Асоциацията обаче определят кампанията като успешна и обясняват ниската активност с това, че голяма част от техните членове са собственици на градски хотели.
Запалихме искрата и вече „Чиста е!“ се превърна в нарицателно. Доволни сме. Целият хейт, който се изля в началото на кампанията, вече го няма“, коментира Георги Дучев от Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (BAHE), пред Economic.bg.
Той напомня, че тяхната цел не е да рекламират Черноморието, а да докажат, че водата в морето е чиста.
От Асоциацията коментират още, че чуждестранните туристи са възприели много положително инициативата и тя ще продължи да бъде активна до края на месец август, като всички мениджъри, които искат да се включат в нея са добре дошли.