Snapchat подготвя IPO за $25 милиарда
Вероятно то ще се случи през март догодина
Snap Inc., tпозната доскоро като Snapchat, подготвя първично публично предлагане през март догодина, след което очаква стойността на компанията да достигне 25 млрд. долара, пише "Уолстрийт Джърнъл".
Според източници, близки до компанията, намеренията на публичното предлагане са сериозни, но засега не са наети банки, които да подготвят процеса, пише и "Бизнесинсайдър". Затова и срокът - март 2017 г,., е по-скоро ориентировъчен, с оглед политическата обстановка - през януари се очаква встъпване в длъжност на новия американски президент, и очаквано настъпване на спокойствие на пазарите.
Според други източници се очаква Snap да наеме през декември т.г. финансов посредник, който да подготви предлагането. От компанията са отказали официален коментар.
Snap очаква между 250 и 350 млн. долара приходи от реклама тази година, пише "Уолстрийт Джърнъл". О очакваните общи приходи са близо 1 милиард долара.
През май т.г. компанията привлече последното си финансиране от частни фондове в размер на 1,81 млрд. долара, което направи оценката й между 18 и 22 млрд. долара.
25-милиардно IPO ще е най-голямото публично предлагане на технологична компания след това на китайската Alibaba от 2014 г., което бе на стойност 168 млрд. долара.
Подобна стъпка ще е и поредният голям успех за 26-годишния основател на Snapchat Ивън Шпигел, който създава компанията като студент в Станфорд и отказва оферта за покупка от Facebook през 2013 г. на стойност 3 милиарда долара.
Още през миналата година Шпигел обяви, че компанията има нужда от излизане на борсата и работи в тази посока.
Преди месец компанията пое и в нова посока. Тя реши да се развива не само като социална мрежа за споделяне на снимки, затова смени името си от Snapchat на Snap и представи умните очила Spectacles, които записват видео.
Компанията е лидер сред младите потребители на социални мрежи. Според проучване на Nielsen от септември 2015 г. мрежата се ползва от 41% от младите хора между 18 и 34 години.