SPA туризмът в България се развива изключително бързо
Добрата услуга не позволява компромис с качеството
Надежда Халачева е управител на Este Fitness & Spa. През 2018 г. центърът е удостоен с престижната награда за „Най-добър SPA център в света“ на световния конкурс World Luxury Spa Awards. Разговаряхме с г-жа Халачеваза развитието на SPA туризма в България, за цената на успеха и за прогнозите за развитието на сектора в бъдеще.
Как се развива СПА туризмът в България?
През последните години SPA туризмът у нас се развива изключително бързо. Преди 10 години не много хора знаеха какво е SPA, но към днешна дата тези услуги станаха много търсени у нас. Определено страната ни започва да се забелязва като SPA дестинация и съм убедена, че много от пътуванията на чужденците са свързани и с този тип туризъм. Преди идването си в България те правят проучване и търсят най-добрия SPA център в града, който да посетят.
Este Fitness & Spa бе удостоен с престижната награда „Най-добър SPA център в света“ за 2018 г. в единствения по рода си световен конкурс - World Luxury Spa Awards. Какво ви помогна да вземете тази награда?
Тази награда беше доста неочаквана от нас. Миналата година взехме награда в категория “Luxury Fitness Spa”, но най-големият приз „Най-добър SPA център в света“, беше истинска изненада. Победителят в конкурса се избира чрез гласуване от гости на SPA центъра. Останалата част от избора се допълва от оценката на тайни клиенти, които ни посещават и оценяват на база удовлетвореност от услугата, предлагана в съответния център. Прави се и анализ на цялостното представяне на съответния SPA комплекс, включително и активностите му в социалните мрежи.
Участниците тази година бяха може би около 100 от 42 държави. Много е лесно да привлечеш туристи в един SPA център, който се намира в курортно място, като например в Малдивите. Те първо са привлечени от дестинацията и на второ място от веригата хотели. Когато влиза в един курорт, туристът поставя SPA центровете под общ знаменател. Истинско майсторство е да направиш SPA в градски условия и да го разработиш, особено в България. Това според мен е една от големите причини да ни оценят като най-добър SPA център в света. Ние сме едно отделно звено без хотелска част и без да се намираме в известен курорт.
Кои са най-големите иновации в Este Fitness & Spa?
В нашия център се придържаме към класиката – спа и релакс. Басейнът се пречиства чрез озонаторна система и не се използват никакви химикали. Доскоро наредбите признаваха само хлорната дезинфекция. Това е една истинска иновация за мен. Иновация са и фитнес уредите, които все още са единствените в България от серията Technogym Artis.
В масажите също имаме авторски масаж с миди, който се прави върху специална маса с натрошен пясък от планински кристал. Той се нагрява и тялото се масажира с черупки от миди, в които има течност, която се самозагрява от температурата на тялото. Предлагаме богата палитра от класически, екзотични и авторски масажи, спа терапии и ритуали, фитнес, йога и пилатес.
Апаратурата, с която работим, е подбрана прецизно. Използваме първокласни козметични продукти от водещи световни производители. Работим с две световни марки лидери в производство на биологична козметика - Biologic Recherche и Niance. Те имат много изчистени рецепти и предлагат комбинация между масажна техника и интензивен продукт. Малко козметични марки съчетават двете неща. Имаме машина, която диагностицира кожата и на база на резултатите правим индивидуални продукти за клиента, съобразени с неговите нужди.
Срещате ли проблем с намирането на кадри?
Когато се налага да наемаме нов персонал, процесът отнема около 5 месеца време за обучения. Разполагаме с екип от висококвалифицирани терапевти и инструктори. Две от терапевтките ни са от Индонезия. Имаме автентични носители на екзотичната култура на остров Бали. По-голямата част от екипа на Este Fitness & Spa са хора, с които съм работила в миналото.
Каква е успешната рецепта за създаване на добър SPA продукт?
На първо място е опитът, а на вторo - страстта и емоцията, която влагаш, когато правиш това, което харесваш. Инвестицията за това наистина е голяма и възвръщаемостта й изисква време. Трябва много търпение. Но когато осигуряваш недостижима услуга, свързана с грижата за здравето, красотата и добрата физическа форма, усилията си заслужават.
С какво не трябва да се прави компромис?
С качеството на услугата със сигурност не трябва да се прави компромис. Аз бдя седем дни в седмицата да следя това. Всяка отделна услуга трябва да е най-добрата и да не се лъже клиентът. Много хора вече ни познават и са чували за нас. Те идват с очаквания, особено, когато са разбрали за наградата. За да оправдаем високите очаквания на клиента, трябва да бъдем на много високо ниво и да не правим компромис с потребителското изживяване. За да бъде SPA, един обект трябва да отговаря на много изисквания. Когато те се спазват, смятам, че туристите няма да бъдат разочаровани.
Какви са прогнозите Ви за развитие за СПА туризма у нас?
Ние имаме невероятна природа, минерални води и добър климат. Когато нещата се правят както трябва, аз мисля, че това е достатъчно да си изградим добър имидж като SPA дестинация. В днешния свят е достъпно за всеки да пътува и хората виждат как напредват останалите държави във всяко едно отношение. Мисля, че вървим в правилната посока и нещата се получават.