Sports Direct сменя името си
Акционерите ще гласуват промяната на името на общо събрание в Лондон на 16 декември
~ 2 мин.
Sports Direct International на Майк Ашли, който привлече критики от политици и инвеститори относно условията на труд и неговия подход към бизнеса, обяви, че планира да се ребрандира като Frasers Group.
Групата за търговия на дребно, чиято пазарна стойност е 1.8 млрд. британски лири, заяви, че се стреми да издигне имиджа си отвъд спортното облекло, чрез което изпълнителният директор направи своето богатство.
Акционерите ще гласуват промяната на името на Общо събрание в Лондон на 16 декември. Взимането на решението за смяна на името изисква 75% от гласовете, но Ашли притежава 65% от акциите, съобщава "Гардиън".
Необичайният ход на компанията от индекса FTSE 250 идва, след като Ашли през цялата година водеше придобивания на затруднени търговци на дребно, най-вече House of Fraser в сделка за 90 млн. лири. Други търговци на дребно, закупени през последните 18 месеца от Sports Direct, включват Evans Cycles, Sofa.com и Game Digital.
Ашли също направи опит за поглъщане на Debenhams, друга голяма британска верига универсални магазини, и Findel, онлайн групата за търговия на дребно и образование. Също така обмисляше оферти за веригата кафенета Patisserie Valerie, търговецът на дрехи LK Bennett и веригата магазини за играчки Hamleys.
Веригата магазини Sports Direct няма да бъде ребрандирани, но преминаването към промяна на юридическото име на групата на Frasers следва низ от скандали относно условията на труд в Sports Direct, както и необичайните договорености за корпоративно управление на компанията.
Близо една трета от инвеститорите, независими от Ашли, гласуваха срещу него за поста главен изпълнителен директор през септември. Акционерите през юли възразиха срещу предвиждано опрощаване на данък от 605 млн. паунда от белгийските власти, както и за забавянето на назначаването на одитор. През октомври компанията най-накрая назначи нов одитор, повече от месец след острата раздяла с Grant Thornton заради забавени одити.
През май компанията заяви, че ще използва името Frasers за ребрандирането на някои магазини на House of Fraser като нова луксозна мини верига, продаваща по-скъпи марки.
Групата за търговия на дребно, чиято пазарна стойност е 1.8 млрд. британски лири, заяви, че се стреми да издигне имиджа си отвъд спортното облекло, чрез което изпълнителният директор направи своето богатство.
Акционерите ще гласуват промяната на името на Общо събрание в Лондон на 16 декември. Взимането на решението за смяна на името изисква 75% от гласовете, но Ашли притежава 65% от акциите, съобщава "Гардиън".
Необичайният ход на компанията от индекса FTSE 250 идва, след като Ашли през цялата година водеше придобивания на затруднени търговци на дребно, най-вече House of Fraser в сделка за 90 млн. лири. Други търговци на дребно, закупени през последните 18 месеца от Sports Direct, включват Evans Cycles, Sofa.com и Game Digital.
Ашли също направи опит за поглъщане на Debenhams, друга голяма британска верига универсални магазини, и Findel, онлайн групата за търговия на дребно и образование. Също така обмисляше оферти за веригата кафенета Patisserie Valerie, търговецът на дрехи LK Bennett и веригата магазини за играчки Hamleys.
Веригата магазини Sports Direct няма да бъде ребрандирани, но преминаването към промяна на юридическото име на групата на Frasers следва низ от скандали относно условията на труд в Sports Direct, както и необичайните договорености за корпоративно управление на компанията.
Близо една трета от инвеститорите, независими от Ашли, гласуваха срещу него за поста главен изпълнителен директор през септември. Акционерите през юли възразиха срещу предвиждано опрощаване на данък от 605 млн. паунда от белгийските власти, както и за забавянето на назначаването на одитор. През октомври компанията най-накрая назначи нов одитор, повече от месец след острата раздяла с Grant Thornton заради забавени одити.
През май компанията заяви, че ще използва името Frasers за ребрандирането на някои магазини на House of Fraser като нова луксозна мини верига, продаваща по-скъпи марки.
Ашли обаче наскоро изрази съжаление за покупката на House of Fraser. През юли той описа някои от проблемите в House of Fraser като „не от фатален характер“ и даде оценка на компанията 1 от 5 възможни. Тя регистрира оперативна загуба от 54.6 млн. паунда през последната си финансова година, с 4.6 млн. паунда повече загуби от очакваните от анализаторите.